Tuesday, January 17, 2012

Ulu Langat vs Menelan Durian

14 Januari 2012...
wa dan Janggel dan family Ely terjah Ulu Langat untuk menerjah deroyan....


Rancangan berbaur 'tetiba-dan sapa2 yang ada masa terluang' telah mengundang kami ke sini...
Demi mencapai impian / igauan / idaman Cik Lela Manja untuk makan durian di tepi sungai, kami tiba terawal setengah jam (padahal janjinyer 3.30ptg..opss..kali nih wa tak sesat sebab dah terre dengan laluan Kajang-Ulu Langat ini...hahahah...riak ko eh?)




Selepas sms dan beberapa kali calling-calling...akhirnyer wa 'menculik' mereka ke sini....


Laluan tidak mengambarkan ada anak sungai di sini....



Tiba di chalet
operasi makan bermula.....


Ini dipanggil MHGG...aka Mee Hoon Goreng Gelabah oleh Cik Puan Lela Manja....


Sedap..memang sedap.....wa kompomkan...(tuh sebab siap tapau bawak balik untuk menyambung makan di rumah...heheh..thanks Ely..tapeware itu akan dikembalikan dengan ISI...apa ISInyer???tungguuu...ehheheh)





Tak ramai orang datang pada waktu nih.


Al maklum, kebanyakan dah mula pulang ke KL...kami sahaja yang datang pada waktu ini...


OK la..this area is oursss!!!! yeaaa


Melihat kolam ikan....







Luas kolam ikan sebenar...




pandai pilih baju warna biru...kontra dengan warna alam....




nih masa kolam penuh dengan ikan....(gambar tahun 2010..)




..ikan yang sama ...ditangkap untuk dibuat ikan bakar...




berbalik kepada aktiviti kami...


Lihat...Harun rupanya pandai kopek deroyan...walaupun tanpa Leman disisi, kami masih ingatkan beliau....(heheh...tengok Leman...bertuah tak dapat kawan macam kami???huh???)





sessi terakhir...bergambar sebelum pulang ke Shah Alam / Ampang / Bukit Jalil....


Look!!! Otomen Sami on the action...




Begitu la citer dari wa tentang perjalanan setengah hari kami ke Ulu Langat.


Wa tak reti nak citer pepanjang, tak macam Harun...(leh tengok / baca kat sini )
(err...pandai ke wa wat link tadi????)




walaupun tak de nampak rama-rama...


tapi wa nampak kumbang nih...


comel...


(motif?-ntah...)





17 comments:

Janggel said...

Yeay pengkomen pertama!

Lily Riani said...

motif kumbang tuh adalah polkadot, tersangat lain dari rama2 yg mempunyai byk motif & kales di badan nye.

eh! i first?

Lily Riani said...

mencik! i bukan first!!! but i am second and third!

bdk2 @ John said...

hahahaa....aku busy je. nnt tggulaaa aku akan kembali!!!

Janggel said...

Hahah me 4th!!! Mencepit lily ditengah2!

Wah kumbang ke tu??? bukan perempuan burung??? (Lady bird)

Terkejut tengok ikan tu..oh rupnya taun 2010.

Janggel said...

alamak tetibe ada JOHN!!!! Mencik

Anash said...

Janggel,
iye..anda orang pertama...
(Sila beri tepukan gemuruh...SAHAJA...hahaha)

Lily,
anda orang kedua dan ketiga...
(Berikan tepukan juga....hehe)
ladybird nih dendiam..so senang nak hambek gambo nyer..

John,
tunggu kemunculan beliau...
akak tungguuu.....
dan
tungguu....

Janggel,
hashhh..gi buat keje..gih...
Jangan benci John..dia seorang pekerja yang gigih...
btw, gitu le gambo kalau ikan banyakkkk...heheheheh

Cawan said...

plan ad-hoc, kesian kitaorg.. sob3..

Anash said...

Cawan,
abis tuh..kata keje shift siang...
tuh le tak dapat join..
huhu...
ada lagi peluang..

masMZ said...

duyan suma dah abes gugur,,, yeayyyy dah takde duyan dahhhhhhh ;p

Anash said...

MasMZ,
tuh pun beli kat langat tapi deroyan datang dari mantin..
leh plak camtuh eh?

Ely Hasrul said...

Janggel nk mandi tp xbwk baju.. suh bogel tak mau pulak..

BlueEwoke said...

Kak Anash, nak order tupperware berISI jugak nanti hahahah (tetiba!)

Suruh janggel bogel? Ha confirm ultraman sami fire nanti hahahah

Lily Riani said...

dunia cerah, warna perempuan burung!!!! berjaya meringan kan blog. tahniah *clap clap clap clap*

Anash said...

Ely,
kalau dia mandi bogel, ..tetap suruh dia balik kl naik bas...tak sanggup nak tumpangkan dia lagi..ok?(hahahah...)

Na,
otomen Sami akan menjalankan tugas demi keamanan sejagat...hehehe
nak taperwer ISI? sila isikan tapeware itu dulu...hehehe...

Lily,
hambek template 'simple'...putih bersih gitu..tqtq..
ladybird=perempuan burung?
hahaha

Janggel said...

WOWOW dah tuko kaler!!!! Baru pasan!! Sempena cny ke ni? muahahaha. Langsir baru bile nak tuko?

Anash said...

Janggel,
langsir ditukar kendian...slow-slow tukar...
hehehe