Friday, January 27, 2012

2007:July Rain in Bombay

Julai 2009.
Wa dan geng opis ke sini..
Ada tugasan / amanat diberi..
Sambil terkejut, sengeh tunjuk gigi..
Sebab wa memang suka gi-obe-c..

Sapa nak jawab??

Entri kali nih untuk meniup semangat sekumpulan anak muda yang gigih ke India...
Memacam rintangan sekarang nih depa merasa...
Tiket digengam ..impian harap dilaksana..
Harap-harap semua berjalan dengan sempurna
(ala..pesal le ayat kali nih dah macam pantun...)  

2 tahun dulu, wa dan kawan ke sini, berada di sini sekitar 10 hari aje...
Sesambil itu , wa yang terkenal dengan jakun...dok le snap gambar sana sini..
Harap maaf
Gambar tidak berapa jelas
Sebab zaman nih guna kamera kompak je....
Hasilnyer, gambar biasa-biasa....

itu lembu..lembu ini tinggal sebelah rumah tuannyer.
Lembu pun..lembu laaa...
Janji nampak teksi kuning itam tuh.... 




Haaa..nak sangat teksi itam...
hambek ko..
bersepah....



Gambar ini khas untuk tatapan MasMZ & Janggel


Wa tak de pakai sari di sini.
Wa cuma beli kain sari..
berkoyan jugak la..
Sebab ramai beno opismate kirim...
(masa nih wa memang popular di kalangan staff..al maklum la ...nak gi obe-c..padahal..gi India je..macam le ko gi New Jersey sana tuhhh...) 


Bas cantum...ko ade?







Bas dua tingkat...ko...ada, kan?



Suasana pagi mereka pergi kerja.
Ramai...sungguhhh la ramai...
Kalau wa...err.. tak leh nak bayangkan keje di sini..alangkan keje KL pun wa tahan 3 bulan aje...

Sebahagian dari kawasan perumahan di bandar ini.
Wa masih tak paham..nape la driver opis India nih suka nau bawak wa lalu lorong-lorong ....
Nak cepat sampai kot...
Wa nak tengok permandangan cecantik...
Wa kan pelancong...err...alamak...pekerja aje...
mmm...padan le ....




Esok , kami pergi ke kawasan hutan.
Meninjau tempat kami kena buat tender
Loji Air Rawat di sini...memerlukan lebihan air dirawat disalurkan kepada penduduk Mumbai yang ramai...
Kata mereka, hutan nih berhampiran dengan bandar ...jadinya ada konflik dengan binatang buas dan penduduk sekitar....
macam rimau, udang galah...eh...(sah..ko dah lapar..), harimau bintang, ular...
Tapi kawasan ini dikawal rapi oleh penguatkuasa bandar supaya tiada manusia yang suka-suka pacak rumah dan tinggal di sini....



Paip utama...baeekkkk je letak atas tanah...
kalau bocor, senang nampak...
kan...
leh tadah air wat mandi...


Dah sampai penghujung jalan.
Di sana ada loji...memang besar...(gamba tak de...iyela masa nih risau memory kamera abis.....)
Paip yang bakal mereka nak bina dalam 2500mm dia...kira leh berjemaah ramai-ramai masuk dalam paip tanpa masalah....
Yang ada sekarang pun dalam 2000mm dia besarnyer...  (tinggi wa cuma 1500mm...kan leh masuk paip tuh...hehe)

Next entry...citer wa kat tengah bandar Bombay...
Bosan?
Ada wa kesah?
Entry lemau sebab...wa rasa lapar plak.... 




16 comments:

Ely Hasrul said...

firsttt tengkiuuu

Ely Hasrul said...

bas cantum?? hahaha dh cam gerabak tren plakk gile beshh hahahaha seram pun ye gakk

Ely Hasrul said...

paip utama beso gajah cmtuh lepak tepi jalan? kalu lah gelombang air tuh berbunyik2 seram gak tuh memalam

Anash said...

Ely,
iye..anda pertama..tahniahhhh...bravo...

Ely,
seram kalau tetiba terpatah dua bas tuh,kan?hehe

Ely (Lagi??),
tu sebab depe tak bagi orang dok buat rumah sebelah paip..
(gelombang air?? peehh..ayat bahasa malaysia yang tinggi tuhh..)

masMZ said...

ahhhhhhhh no 2.... tak kira! tak kira!!!!!!

mana kak, gambo sari!!!! betul2 kuar jugak rupanya!

masMZ said...

"Entri kali nih untuk meniup semangat sekumpulan anak muda yang gigih ke India...
Memacam rintangan sekarang nih depa merasa..."

Kak, doakan kitaorang erk! harap pahit akan manis akhirnya...

* Gambar ini khas untuk tatapan MasMZ & Janggel - hurmmmm hahahahaha.... ni jer kers??????? ahaksssssss

masMZ said...

Ok ni komen yang ketiga (hahahahaha)

Mana punya ceruk lorong tikus akak masuk nih????

Film city???? Bollywoodkah????? huaaaaaaaaa jelessssss.....

Janggel said...

Wow sari!!! Mati² saya bayangkan akak yg pakai sari tu! Ahakssss

Janggel said...

Kat singapore pon banyak bas cantum tu kak. Hahahaha...memang rasa macam naik ketapi.

bErrY sTraWbErRy said...

lamanya simapn gambar...ana gambar tahun lepas pun banyak yg dah hilang...

sayang je....

bdk2 @ John said...

hehehe...saya masih berharap supaya dpt cuti. amin....

Lily Riani said...

awat korang reply from 3pagi onwards.... tak tito secara berjemaah ke?

kalau paip pecah leh buat surfing tuh...hehehe cam kat hawaii but golap.

Anash said...

MasMZ,
tu gambar sari.tuh...
no 2 ok ape

masMZ,
harap nampak pelangi selepas hujan lebat...

masMZ,
ntah mana lorong driver nih bawak, akak pasrah aje..
bollywood? tak de ke makna akak pergi, nampak signboard je...

Janggel,
Bayangkan la itu akak ...hahah

Janggel,
kat singapore sempat ke merasa naik nanti???

Anash said...

Ana,
gambar akak banyak gak yang lama2 simpan..tapi tatau mana sepahnyer..kejab2 kat pendrive A, then cari kat thumbdrive C..aduhh..
ilang??? lagi tension!!

Anash said...

John,
yea..bertabahlah john..walaupun banyak dapat client..tapi coti tetap coti tau...

Anash said...

Lily,
my blog yang megong ..time setter ntah mana...deme komen malam sebelum 12tghmlm tuh...

surfing in India?
tak pernah dengar,kan?
hehe