Friday, January 4, 2013

Sepanjang 2012 - Part 2

Sanbungan dari Part 1,
masuk Part 2 plak
(sapa tadi tak sabar-sabar nak baca)
hambek nih...nahhh...
(heheh-love you allsss!!!-jangan kecik ati)


pepepun
tepek gambar 2013 nih dulu
karang lupa
(sambil kuis-kuis semut dari air minuman)

Jom nengok apa yang wa rasai
(bahagian tazkirah..muhasabah diri..sedar diri..)



MARCH 2012

Wa mendapat berita kematian pak we wa di Muar
*pak we = pak long*
4 tahun wa tak jumpa
akhirnya wa jumpa pak we wa
bila van jenazah ini tiba
(kepada sesiapa masih ada ibu bapa...sila jenguk mereka....jangan menyesal kelak)
#sempat tazkirah nih#
entry tersebut boleh dilihat di SINI



JUN 2012

Mendapat panggilan juga
Sepupu wa meninggal dunia
dalam usia belum mencecah 45 tahun
*Sila jaga kesihatan anda*
(ok..wa nak masuk 40 dah nih...a reminder to myself too)
juga boleh baca entrynya di SINI



OGOS 2012
Takdir menentukan...
Arwah staff yang wa nantikan sekembalinya beliau dari outstation
telah kembali menemui Penciptanya....
Sesungguhnya wa masih terkenangkan arwah...
KALI PERTAMA : Hadiah yang wa tak pernah jangka untuk terima pada harijadi wa
entry juga ada di letak di SINI

OKTOBER 2012
Pergi jua seorang wanita yang paling cantik dalam hidup wa
entry khas ada di SINI  dan juga di SINI
sebenarnya entry kisah nenek wa
banyak memainkan peranan menghidupkan cerita blog wa
(Hilang tempat berborak bila balik kampung)


dan juga
kawan baik wa yang kehilangan ayahandanya
di kala umat agama Hindu meraikan Deepavali
dan seorang kenalan baik wa
juga kehilangan ibunya
di kala rakyat malaysia bercuti hari Ahad
sesungguhnya wa cepat berdebar
jika henpon berbunyi
selepas pukul 12 tengahmalam hingga ke pukul 6.00 pagi

Al-fatihah kepada semua umat Islam yang telah meninggal dunia....
.
.
.
.


wa tau
tidak sesaat dicepatkan
atau sesaat dilambatkan
jika memang tiba masanya
kita dipanggil menemui pencipta kita
nih gambo kami di cruise...


dan sorotan berita ini keluar
tak silap
2 minggu selepas kami balik KL
bukan berlaku di Malaysia
tapi ...wa sendiri pun suspen bila baca berita ini
jika terjadi pada kami?????

yes...just focus on what you had on your mind
on your wishlist
and
on your dreams
and of course
on your hope


tido kat lantai MRT Singapore...korang pernah? wa dan biqque pernahhhh!!!! 
2012
letih jugak
sebab banyak sangat aktiviti wa ikuti


susunan tangan sentiasa mengingat diri wa yang menginjak usia muda remaja yang bertambah

tapi dengan sokongan diberikan oleh generasi muda


dari sedikit kawan pada mulanya


bertambah ke kawan-kawan baru


dan tambah

dan tambah
dan tambah

disebabkan mempunyai minat yang sama
maka, wa tak menyesal mengenali mereka yang baru
dan harap mereka juga tak menyesal kenal wa yang 'orang-lama'
(huk..huk...batuk le pulak...)


dan juga
wa masih kekalkan kawan-kawan lama
walaupun kawan baru muncul

dan masih wa hubungi
dan makan / minum / borak / gelak / nangis / suka / duka besama
wa hargai sume-sume itu 
PS: Kepada kawan-kawan lama yang wa tak tepek gambo, korang masih dalam hati wa!!
(sambil dok cari lagi gambo kalau ada...ish...tak de le pulak...huhu) 

dulu..nih blog header wa

dibaikpulih sedikit

dan akhirnya dikemaskini dan upgraded (iya????.)
demi peminat yang silih masuk baca...
(peminat???? sangat perasan ko eh??????)


alat tulis yang ceria
wa masih terasa jiwa wa muda selalu
(sambil merenung jauh pegang IC.....)
wa leh terima sapa-sapa aje yang nak kawan dengan wa  


akan tetapi
jika kawan-kawan lebih membawa kemungkaran dari kebaikan
wa kena lebih berjaga-jaga
(sambil asah pensil lebih tajam)


semoga 2013 menjanjikan bahagia
  

semoga 2013 menjanjikan lebih warna


siaran langsung dari TV wa yang penuh 'semut'
nah gambo bunga api!!!!
(eh....blur sungguh!!)

ok
yang nih boleh?



that's me
just a plain person
surrounnded by beautiful families and relatives
awsome friends
and great officemates

wishing all of you out there...
Selamat Hari Raya
Selamat Tahun Baru 2013
azam?
renew rebranding old resolution
hahahah
last but not least...
respect to others if you want to be respected
see...that's easy maaa....
unless to those whom do not know how to respect people

(betul ke ayat tuh?-aaa belasah aje la...)




20 comments:

Dr Singa said...

wa baca
dengan penuh macam macam perasaan

bErrY sTraWbErRy said...

part 3 ade tak???

Chawanna Na said...

Wah entry ini agak touching, pendek dan padat gitu.. Kematian demi kematian org2 terdekat/tersayang memang akan buat kite pikir esok2 kita pulak yg masuk liang lahat.. Mengingati kematian itu jugak satu ibadah kan? so ramai2 la esok bayangkan diri kite pulak ke usung..huhuhuh takuttt.. mudah2an kita akan terkurang dari berbuat dosa basah mahupun kering, sebab takut akan janji Allah yg akan memberi pembalasan pada umatnya yg sentiasa alpa nih..

Dinas Aldi said...

Takut jugak baca pasal cruise tu..

Janggel / Rain said...

Wahhhhhhhhhh

Mana pegi baju pangkah2 saya tu eh? baru pasan takde dalam lemari (ke sebab banyak sangat baju sampai terlupa nak pakai) hmmmm *musykil.


Tetibe bersepah2 lagi muka wa kat sini... (katup muka dengan jari je)

Tahniah akak sebab dah sampai ke tahap ini. Retis bukan taraf lu lagi, lu taraf TANSREE!

Kbai.

dzuchan said...

warna2 2012 u kan..ada hepi, ada sedih,

Al-Fatihah utk semua yang telah pergi..

Biqque said...

always a thoughtful entry, from a great personality :)

i adore u when it comes to working issues, we had and still, have the same problem...hope 2013 will give a great start for all of us :)

p/s: rindu plak nak lepak tido kat lantai mrt :D bestnyerrr! i suka sbb u sporting sgt, luv ya :)

Vam Lautner said...

im touch la bila baca part 2 ni...

Kenangan yang lepas dibiarkan ia lepas, jdkan ia sebuah pengalaman...
yang pergi biarkan ia pergi, jdkan ia sebuah kerinduan dihati...
(sambil2 terkenang temuramah with kak coco td..)hihihi

saya dah ukur baju dah.....!

maria firdz said...

wah.. bgusnya byk knangan setahun dapat dicoret dan ringkaskan begini.. hihi.. gga cikgu bm.. hehe..

salam jejak n follow:
http://myfirdz-trulylove.blogspot.com/

Fatt said...

banyak org yg pegi meninggalkan akak tahun lepas..org2 yg special semuanya :(

sy pun takut jgk menghadapi kematian org2 yg sy syg...tapi yg pasti detik itu akan datang & takde sape yg boleh mengelak

semoga tahun 2013 memberikan kita sinar yg lebih bahagia. amiinnn :)

MasZuber said...

al fatihah bagi semua yang meninggalkan kita pada tahun lepas..

kak coco adalah idola saya. titik

:-)

Azizan Zolkipli said...

Emosi saya bercampur baur bila membaca entry ni. Ya, kematian pasti menjemput tidak lambat dan tidak awal sesaat pun ...

Saya tahu, isi entry ni ditulis dari lubuk hati akak yang paling dalam. Moga 2013 yang baik untuk akak, saya doakan mudah2an ...

Anash said...

Dr Singa
perasaan bercampur baur?
itu adalah normal..kan..hehe

berry strawberry,
part 3 tak de
karang bosan sebab asyik nak puji diri sendiri..hahah

Anash said...

Chawanna Na,
iya
mengingati mati elok sebenarnya
supaya kita tak lekas sombong di muka bumi ini
melainkan kita selepas meninggal, boleh golekkan diri sendiri masuk ke liang lahad.
selepas mandi sendiri
kapan diri sendiri
(ok..meremang bulu rongga dah..)


k Dinas,
mujur di negara omputih
tapi tak hairan boleh berlaku di sini,kan?

Anash said...

Janggel,
ceh..ngada nak bagitau mewah dengan t-shirt le tu
(pesal tutup muka dengan jari?)
taraf Tansree?
heheh tuh korang memandai je lah!...
hahaha


dzuchan
warna warni 2012
suka duka
jadinya stabil la jiwa dan raga..
tak gitu?

Anash said...

Biqque,
thank you for giving me opportunity know show who am i actually.
Because some of them jump conclusion too fast on me...
heheh
jom kita tido baring atas lantai MRT Malaysia plak, nak?
hahahaha....
same goes for you-own personality
of yours


Vam Lautner,
haaa..akak dah betul eja VAM itu
hehe
yes-akak pun dah ukur baju
iya
akak masih teringat2 la arwah tuh..
huhu

Anash said...

Maria firdz,

Salam perkenalan
dan juga akan jejak blog baru

terlalu banyak kenangan sampaikan panjang sangat kesimpulan 2012(part 1 & 2)...hehe


Fatt,
kena bersiap sedia
kerna kita pun tak tahu
kita bila lagi?
Semoga 2013 lebih bagus dari 2012..
dan lebih kepda penghijrahan buruk ke baik...
Insyallah..sama-samalah kita doakan


Anash said...

Maszuber,
eerrrrr.....
errr...(tak boleh tido le pulak jadi idola nih...)
errr...
eer...
ok lah..akak terima.
titik.
(hahahaha...)


Wak Jan,
wowww...boleh selami hati lubuk akak eh?
cayalah!!!
nanti akak bagitau opah reyta tuh...hahaha

iya semoga kita semua berjaya dunia akhirat...

Azizan Zolkipli said...

Kirim salam saya pada opah Reyta ye kak ! Katakan padanya, bila mau kayuh touring dengan saya ?

Anash said...

WakJan,
haiiiiiiiii..main kirim salam plak kat sini?????
ok aje..akan sampaikan salam itu
dan pesanan sekali
hahah