Friday, January 18, 2013

Dasar Habiskan Masa di Banting

Hari kedua
kami ke GM Kelang
.
.
.

kalau dah bawak level-level mak-mak nih
tak best la kalau tak de aktiviti sosial membeli belah,kannn??
(sambil memandang sepi henbeg coach 'kussemangat' wa)


pintu utama GM Kelang
motif pasang kipas yang besar?
Pada ketika ini, tiadalah ramai orang yang telah tiba



Di kedai stokin
mencari ubat nyamuk stokin di sini
Dari pukul 10 pagi hingga terlajak 4 petang kami mundar mandir di kawasan GM Kelang
apa yang dicari?
apa yang terjebak beli?
apa yang sepatutnya wa tak hangkut tapi wa terbabit sama membeli?

nih la hasilnya
tudung
tilam evamat
kapet kesat kaki (nih adik borong, katanya utk bilik dorm sekolah)
tudung (eh dua kali sebut?)
stokin
baju selai dua
beg utk bwk jenjalan
.
.

.
err..itu aje la...kot...
(sambil sambung memandang sepi purse wa..)
lenkali nak datang GM Kelang, wa kena senaraikan barang apa yang wa nak
bukan apa yang wa berangan nak
keperluan...ok?
bukan kehendak...
ada faham?....
faham cikgu!!!!
(hangkat tangan lambai kat guru besar...dan juga makcik jaga kantin...)


Balik dari Kelang,
sempat nengok citer 'Badul' sejam sahaja di TV3,
kendian
wa dan konco-konco wa keluar
untuk edisi khas mengejar matahari terbenam
di......


SINI!!!!
sila baca..

malas nak taip
baca ajelah eh...

eh eh ada cicak seekor...cer cari... 
wa pada mulanya agak was-was nak meneruskan perjalanan nih
sebab lalu tanah orang
lalu depan rumah orang
lalu ladang kelapa sawit
ladang pokok durian
pastu
tak nampak tanda-tanda yang laluan nih betul..
(sambil roger-roger DrSinga...)
aaaa.....
adik wa yang dok Banting pun tak pernah ke sini
sume dok guna ayat ..."kat sini kot?? lalu situ kott? eh betul ke sini?"
sehinggalah kami mendaki bukit (dengan pertolongan kuasa kereta)
curam jugak jalannyer...tak yah citer la lengkok belok ...
dah macam lalu Bukit Putus pegi Kuala Pilah
zaman belum ada jalan baru 
  


yes...finally
wa dah sampai sini
yeaaahhhhoooo.....
(sambil imbangkan badan semata-mata nak hambek gambo perkataan besar tu..)

pandang kanan 

pandang kiri
sini ker paragliding bermula?
ok
wa gayat ....




kami dah sampai
anda bagaimana?
(muka masing-masing memamparkan ...."sebenarnya datang sini buat apa eh?"


wa lupa...
yang wa bawak mak-mak yang dah taraf nenek sebenarnya
mereka terpaksa jalan pegang railing tepi tu
manakala wa plak dok terlompat-lompat turun naik tangga pada ketika ini
(siap le ko...bila engsel lutut ko dah ilang minyak...sakit lutut..padan muka...
jangan kata railing ko kena pegang...
silap-silap dok la pegang railing kat rumah sebab tak leh kuar rumah dah!!! )


kami turun cepat-cepat dari bukit ini
ngam-ngam lalu tepi jirat cina, azan magrib berkumandang dalam kereta wa....
ok
enuf saying
(sambil mata kontrol tak mau sibuk nengok sana sini...)
fokus dalam pemanduan untuk keluar dari kawasan ini sebelum gelap
sebab terasa sesuatu...errr...
terasa lapar kot?(saja le nak sedapkan hati..)
hehe 
Balik rumah adik, makan malam dan wa balik Shah Alam untuk menatap kerja hakiki keesokan harinya


gitu le citer wa
2 hari di Banting
berbaju kurung di kebun teh
Berbaju kurung di Pantai Morib

oh ya
dengan berselipakan ini


iya
selipa inilah teman se'perlangkah' wa sana sini kali ini


tak best pegi sensorang...
oleh itu wa hangkut satu batalion


operasi wa
naik bukit Jugra
melihat suasana
magrib di sana

(sambil telan kerepek laju-laju...)

Next trip?
.
.
.
.
.
.
(selak lagi duit dalam purse...belek kalender kuda mak bagi free....)
ok
tak de.
(dok dendiam di rumah ....)

Terima kasih kepada pihak penaja tempat tido ie adik wa
dan penaja makan ie mak dan adik wa
dan penaja bekalan minyak kereta ie mak wa
hahahaahah
 abis sume been sponsored?



14 comments:

Janggel / Rain said...

Wow dah beli beg yang tu ke??? huh tak hajak!
Kbai

dzuchan said...

okey nampak menarik..
boleh kot dijadikan destinasi cuti CNY..


and, I nampak cicak tu..:-P

Vam Lautner said...

wahhhhh...
Shopping banyaaaaak..ini mesti dpt vitamin B kannn....(sambil dok sengih2 teringat kenangan kene halau yg tersirat dr banglo akak)...hahahaha

kerepek dah tuntut, tinggal daun teh jer lagi nak buat air teh kat opis sambil cicah bikut kering..(nak kene isi borang e-tuntut ko..)hihihi

kbye...

Biqque said...

haaaaa tau tak jalan tu ada cite serammmmm! i ada blog skit dulu hahaha!

kim salam mak :) cakap i lap u!

SheLa^^ZuL said...

suka ngan post blog nih sbb byk gambo adik kat sini..hehe...
kalau xde trip akk nih,adik pon x pegi tmpt tuh..hehe...
wlpn byk sponser yg penting akk sponser keta n tenaga utk mnjayakan trip ini..tq akak..(malas btol adik sorang nih nk drive..haha)

Dinas Aldi said...

Banyak pandangan sepi eh, kehkeh!

Akak nampak cicah tuu!

Cantiknya pemandangan dari Bukit Jugra, subhanallah.

Lalu kat tempat menyeramkan tu ditemani orang ramai2 dalam keta takpa la dik. Jangan sensorang.

Ely Hasrul said...

Kipas beso tuh berpusing ke dak? xpasan plak gm klang ade kipas tuh. jom g lagik, nk beli goodie pack.. ga ga ga ga

Don't Afraid to Try said...

kak anash,

nak pergi bukit jugra jugak...tp kene g reramai ni utk menghilangkan takottt...ehehe

Dr Singa said...

Errr
Kita nak cerita pasal cerita seram jalan bukit jugra tu tapi memandangkan awak berbunyi sangat gigih nak pergi.. Kita pendam je...

Ok kan?
Tak ada ngigau kan?

Lalalalallaaaaa....

Anash said...

Janggel,
apa plak? akak belum beli lagi le beg tuh!!!

dzuchan,
nak seposen..sebab nampak cicak itu..
haha
iya..Banting dekat je..leh beli kerepek byk2

Anash said...

Vam Lautner,
teh? petik sendiri aaaa
haa..kerepek dah claim..so, apa lagi? sila gigih buat kije!!
vitamin B? (berlalu tanpa kata apa2..)


Biqque,
iyela
dah pergi baru baca your entry
nape la gatai nak ke sana?

ok-akan sampaikan salam..

Anash said...

Adik,
kan?
akak sebenarnya cuak jugak bila nak memanjat bukit jugra tuh
time magrib plak? gile ape?
huhu
tapi best,kan?
next trip? mana?
hahahahaah


K Dinas,
tajam mata leh nampak cicak itu
seposen anash bagi..nah!!
hehe

betul..nasib baik ramai dalam kete time lalu jirat cina..seriusly spooky....

Anash said...

Ely,
ooo dah sampai GM Kelang eh?
kipas tuh berpusing tau tapi slow
goodies bag??? party sapa plak?
Suci?

Dont Afraid To Try
iya
sila bawak batalion ramai2 ke bukit Jugra tau!!
tak pun angkut sekali akak yang jual air tepi simpang bukit jugra..buat peneman

Anash said...

DrSinga,
huiiii nasib tak citer
kalau tak...
memang tak pegi dah...
hahahaha

apa kes sebenarnya eh?
cer wasup???
(hamboi..)