Friday, August 17, 2012

Entri yang Sedih(kompom wa baca sekali aje)

4.30 pagi 16Ogos 2012 :"Na..Fitri dah tak de...."
Wa yang terpisat2 .....
terkejut mendapat panggilan dari opismate wa itu
terasa ingin menjerit...
no! NO!! nooooo..!!!
tapi tak keluar suara

terus mengantar sms kepada mereka yang terlintas di kepala otak wa pada masa itu

Masa nih tak hujan....
Ngam-ngam selepas selamat dikebumikan, tetiba hujan lebat..memaksa kami semua berteduh ramai-ramai dalam khemah ini
....mmm...alam pun merasa apa yang kami semua rasa....

   
 Kawasan perkuburan yang baru
Yang tersusun , siap ada sistem zon...







Arwah disemadikan di sini
Siapa arwah ini?
Yang wa beriya-iya menangis ????

Baru balik dari kena 'tembak' dalam mesyuarat di Putrajaya, leh lagi tersenyum...
Kiri kanan itu adalah orang kuat wa.
dan juga wa ada dua orang lagi orang kuat wa (tak de dalam gambo nih)
Kami bekerjasama untuk menyiapkan projek
Yang mengambil masa kami siang dan malam pada tahun 2011
Siang kami puasa, malam kami bersahur bersama



Waktu bersantai
kami tetap bersama
bukan sebagai bos dan staff
tapi sebagai buddy...


Ditugaskan ke Kuching ... 3 minggu wa dah rasa kehilangan beliau di sana
tapi
masih boleh dihubungi
bertanya khabar
bertanya status kije
bertanya report
bertanya makan apa


tapi, di saat wa melihat hp ini, jam 6.13am wa dilahirkan pada tahun 197++
perasaan wa dah tidak sama
seperti perasaan wa sambut tarikh lahir wa sebelum ini
wa tidak mahukan berita sedih  ini menjadi hadiah harijadi wa...
wa pasrah...

nih apa yang sepatutnya dimiliki oleh arwah
dari wa
sebab tau dia suka makan


"akak.....nih saya dah buat payment certificate..cepat la check..."
"akak...pe sal tak balik-balik dari opis lagi? Loseerrr la stayback...hahah...."
"akak...takkan tatau nak pegi Ikea lalu mana??ish..mehh sini saya tunjukan..."-sambil buka googlemap
"akak...jom kita mengeteh...akak belanja..yahoo.."
"akak...jangan cari saya..saya pegi berak..."
"akak...saya nak tido jab..kejutkan saya nanti..."
perkataan yang selalu diungkap takala di pejabat...


dan sms ini diterima ....
isnin 13/8/12 : "kak, sy x msk opis rini. demam panas"
"MC kak..sy msk wad. x taw smpi bile. coz temperature sy tinggi 40c"
rabu 15/8/12:"ye dlm wad. kiri kanan tangan ni bertampal2 tension tul..x taw lg kak bile discharge drg x leh bg exact date. nk monitor sy dulu. coz demam naik trn"

dan perbualan terakhir wa dengan arwah via telefon pada Isnin 13/8/2012 :
"...kak..saya tak mau raya kat spital kak...saya nak keluar sebelum hari raya..."

dan sms terakhir wa terima pada Rabu 15/8/2012:
"kak sy x lrt nk rply msg sp2 skunk ..."

Should I say more on how deep I feel the lost of him????
Even I'm not his family member......

...knowing you for one year ....remain me the everlasting memories...

Mohd Fitri Zainal Abidin..you always in my heart...
Infact, in everyone's heart here in the whole office building...

Rest in peace my dear.
Al Fatihah............

at this point of time...I keep on getting good feedback from most of the staff about him
and they really feel the lost too... 
make me feel .......................................................

"akak ..kenapa stayback sensorang tuh? semua orang dah balik nak berbuka posa dah!!..ok tak pe...nanti bila saya balik dari Kuching...saya temankan akak stayback lagi, eh? heheh...ok kak..selamat berbuka puasa...."

mmmmmmm.......





 




14 comments:

Iza Hyun J @ paE said...

Semoge rohnyer dicucuri rahmat.

Pink Lavender said...

alfatihah...
dia meninggal di bulan mulia..
moga roh arwah dicucuri rahmat

doc said...

ohh..
kita sedih..
kita tak kenal dia tapi kita nangis baca ..
al fatihah..


denggi kah?

masMZ said...

Al-Fatihah...

Bertabahlah kak... Salam takziah dari saya. Kita doakan semoga arwah dicucuri rahmat...

Dinas Aldi said...

Al-Fatihah buat arwah. Semoga rohnya ditempatkan dalam kalangan orang2 beriman, amin.

Dik Anash, akak ucapkan selamat hari raya & maaf zahir batin ya.

dzuchan said...

saya pernah merasa kesedihan itu
when my best friend passed away almost 3 tahun lepas


Al-Fatihah

Allah sayangkan arwah

Hafiz Yusof said...

kak...jgn la bersedih...kita redha diatas permergiaan yer...saya pun terasa kehilangannya...lepas ni saya x da geng nak berborak kosong,kekurangan geng nak p solat jumaat..fitri mmg sahabat yang best dan ceria...wlpun pershbtan saya n dia singkat tp rasa seperti kami dah bkwn lamaa...apa kan daya..allah lebih menyayangi dia dr kita...kita doakan kebhgian dia disana...Mohd fitri b zainal abidin,tiada ganti bg mu..engkau lah shabat yang paling best...sabar kak yer....

Janggel / Rain said...

Semoga rohnya dicucuri rahmat. AlFatihah

Lisya said...

T-T

Danny / John said...

semoga roh arwah dicucuri rahmat akak. bertabahlah. al-fatihah,

Fatt said...

entah nape wlpun tak kenal arwah tp sy rasa dia seorg sahabat yg baik. semoga roh beliau dicucuri rahmat...pemergian yg tak dijangka...Innalillah

Anash said...

To all,
thanks for dropping sincere comments to arwah...
until now, i still can feel him around in this office...not spooky for me either...

푸우자 said...

Salam Kak, Sy suka baca blog akak.then baca entri ni.arwah ni kawan masa sy belajar kat uitm.satu kelas masa sy tahun pertama. mmg sedey dgr berita dia pergi. tp xsempat nk ziarah.moga rohnya tenang disana

Anash said...

Yesung Fan,
..
dik, terima kasih sebab suka baca blog akak yg ntah hape-hape nih

ooo..satu classmate eh?...
leh jumpa plak dlm blog..hehe

btw, thanks for dropping by..
Insyallah..kita doakan yang terbaik buat arwah..
(akak masih teringat2kan arwah ...ishh payah le..)