Tuesday, September 18, 2012

Berdiri Bawah Belon Kaler-kaler

Tajuk ntah ape-ape (macam biasa)

13 September 2012
Wa berdiri di bawah belon ini
di Bukit Badong, Selangor

panas, ok?

beratur nak dapatkan duit raya..hanya untuk kanak-kanak sahaja
Opis buat Fiesta Hari Raya
Jamu makan di kawasan loji Bukit Badong



Sebelum wa kena berdiri bawah belon tengah panas...
Wa rembat makan dulu satay ini sebelum kehabisan
sah
satay ini memang sedap
dengar cerita, satay ini abis sebelum abisnya majlis...


kami jemput wargatua
makan juadah hari raya di sini

kanak-kanak tuh sedang sibuk agihkan belon
memang menjadi rebutan belon -belon itu 

kan?

majlis bermula jam 2 petang - 5 petang
tapi kul 4.30 petang
kami yang bertugas ramai-ramai bergambo atas pentas
sempena tamatnya majlis itu

NEXT
15hb September 2012
Lagi sekali
wa jadi pak mak pacak
bawah belon

kali nih di Loji Langat

menjemput mereka
kanak-kanak kurang upaya
dan juga
dari rumah orang tua
datang menjamu selera di sini

Pun sedap
wa kompomkan jugak..
(nih yang muskil..wa datang utk bertugas kerrr...atau untuk makan???)


kanak-kanak paling suka datang

selain dari terima duit raya...
derang pun leh masuk peraduan buat / cipta kad raya

untuk mereka yang bukan kanak-kanak
meng-ayam ketupat diperadukan
brother baju biru no 2 sebelah kiri yang menang
relex aje
tak mengelabah pun


orang TV datang
berita perdana malam itu ada siarannya
Wa TAK DE masuk TV pun
sebab wa bukan berdiri bawah khemah
wa berdiri bawah belon


Kanak-kanak cute ini
asyik la dok usha wa
errr...sebab dia nak belon
sampai ke sudah tak dapat...
jahat tak wa?
jahat..kan?kan?...heheeh


itulah kije wa
dok bawah belon
diapit beachboi bodigud
nih di Bukit Badong

dan ini plak di Langat
motif dok bawah belon?
sebab panassssssssss yaaaamaaattt!!!
(menjawab soklan tetiba muka wa diserang ikan jelawat jerawat besar-besar...
dengan kesan muka kena 'bakar'..arghh..I need facial treatment!!!) 

Yang pasti wa perasan....
Bukan mudah nak puaskan hati semua pihak.
Bukan mudah rupanya berinteraksi dengan orang awam mahupun orang yang bukan awam.
Kerana anda diperhatikan
anda dinilaikan
dan anda mungkin tidak dihargai akhirnya...
Kita tatau...tapi wa yakin masing-masing ada bahagian / habuan tersendiri

Tapi ade wa kesah?
Janji wa pandai berkomunikasi (dalam kes nih, lu cuma sambut hulur tangan sengeh-sengeh aje..kan?)
Walaupun wa tak de la peramah mana pun (iye betul...lu pendiam..)
Apatah lagi memiliki rupa paras yang lawa persis Pan-Asian (raba muka sendiri picit idung..ooo..kembang)
Janji wa manis selalu....(kan K Dinaz..kan..kannn???)
heheheee
Apa kije wa sebenarnya?
Wa hanyalah penyambut tetamu pada 2 hari ini...
tu je wa mampu buat di majlis ini...
(sambil bersabar ...bila tau ada orang tuh ke Bromo, ke Danang, ke Jepun, ke negaraEpoh, ke Eropah (nih tambah sendiri).

wa? dok dendiam la balik kampung, cuti Hari Malaysia wa jemkan hiway Shah Alam-Simpang Ampat

Balik kampung, nengok nenek wa yang sejak dua menjak ini agak agresif..
siap cakap "tadi ada 2 orang perempuan datang melawat nenek..tak cakap apa, cuma pandang nenek aje..." dan sah-sah masa tuh wa dan mak wa ada kat luar rumah....errr.....

sempat nenek wa pesan
"apa yang dilarang , tinggalkan...apa yang disuruh, buat"

paling lawak bila tetiba nenek wa kata
"mana plak gigi tercampak tadi?"
(sambil makanan disuap oleh mak wa...)

yang paling wa tak sedap ati....
"apa pesen tuh sume-sume pakai? Tak reti nenek nengok..... kenapa duduk tempat tinggi? tak jatuh ker?"
(sambil nengok sudut bilik...)
errrrr (again?)....

9 comments:

Lily Riani said...

bodigud tuh makna nye good body kan kan kan... ehheheh

ending scary jek...

Dinas Aldi said...

Akak pun nak belon jugaaaakkk!

Betoi tu, yg penting manes tu adaaa, fewit! Dan vogue. Vogue pun penting. Wakakakaauuu!

Err dik, tang akhir tu memang takut la..

P/S: Terima kasih sudi tolong tanyakan botanis :)

Janggel / Rain said...

OMAI skerinya!!!
kbai

Biqque said...

ce tanya skit pesen tu camne, muka camne, tempat tinggi tu apa...nak gak tau! eeiiiii takut! tapi nak tau :D

BlueEwoke said...

nenek akak ni memang saja nk main teka teki ngn korang kot hahahaha...hehehe serammmmm

Anash said...

Lily,
good body?
mmm???
ending spooky i would say..huhu

K Dinas,
belon untuk kanak2 bawah usia 11 tahun 12 bulan sahaja..
manis+vogue=kebabom!!
hahah
dah dapat nama pokok tu

Janggel,
skeri + misteriiii
kbai

Biqque,
dah tanya
tapi nenek tak jawab
cuma diam aje
jenuh dok tya-tya lagi

Na,
nak bagi teka teki?
cer la bagi yg senang..macam.."binatang apa keris di kaki?"
kan senang nak jawab..kan

Dr Singa said...

picit kat batang idung pasti lobang idung jadik kembang...!


macam nenek yang dalam cerita Jangan Pandang Belakang je ..

Dinas Aldi said...

Okeh, Anthurium sp, set! Tak tau nama kampung, tau nama botani pun boleh dah tu. Terima kasih naa! :)

Anash said...

DrSinga
iyela
lubang idung kembang!!
nenek terlebih agresif selepas makan kuih bakar


K Dinas
ok kan/
nampak bijak sket bila sebut nama pokok ala2 botanis
hehe