Wednesday, November 28, 2012

Janda Baik-Sekali Aje Absailing

Sambung dari entry lepas
wa dan kawan terpaku sementara
melihat aksi nih

errr.....
camneh???
nak pegi ke tak?
nak?
tak?
nak?
tak?

wa dan kawan memerhati dari bawah
manakala yang lenlain dah naik atas
ada jugak geng yang tak nak lakukan aksi 'gosok-gigi' ini
maka mereka dok bawah tolong hambek gambo...
(thanks)
so????
wa pikir
dah sampai ke peringkat ini
No chicken out anymore
wa redah dan pasrah

setelah ntah bape kali dok hafal doa makan Asma Hul Husna
dan mula rendamkan kaki dalam air
memegang tali
TIDAK menoleh belakang
pasang kekuda
away we go!!!!!
wa turun sekali dengan kawan wa
tapi kawan wa turun lagi laju...
so wa tertinggal di atas terkial-kial.


sebenarnya
wa nak merasa lama sket di sini sambil main air terjun
sebab tau
pas nih
NO WAY I'm doing this AGAIN!!!
TIDAKKKKK!!!


ko mampu belah laluan air terjun?
wa mampu....
hehe


kan dah tersungkur???
kaki wa sebenarnya dah tersangkut kat tali lagi satu....
dan arus air terjun dok timpa atas kepala wa...


pada masa nih wa melutut
sedang cari kekuatan pikiran
untuk tolong up-kan kekuatan fizikal wa
yang tetiba ter'diam' seketika
wa mampu seret lutut masa turun (yes...luka kaki kena sagat dgn batu adalah best!!) 
tak lama kendian.....

wa bangkit (eceh ...guna ayat bangkit?)
dari kekalahan jatuh tadi...
menggunakan seluruh tenaga
(baru tau badan lu berat sebenarnya !!!)
wa tarik badan wa ke posisi duduk
dan terus turun...
dan turun 
dan turunnn.... 



dan akhirnya wa berjaya tiba
setelah 3 kali kepala lutut wa ber'comolot' dengan batu  (motif guna ayat itu??)
(sah..kepala lutut wa bengkak)


dari kasut kotor..terus jadi...

bersih...hehe
Alhamdullilahhh
wa buat Absailing itu SEKALI AJE....
no repeat
no....


bergambo dengan geng opismate dan Hikers Climber Aventure Team Sdn Bhd
we done it!!!


nih sessi aksi sengal- sila abaikan

thanks to my fren -Opah
pushing me to the limit.


wa mampu pakai helmet ini

disertai oleh mereka-mereka
dibantu oleh mereka
dan
disokong oleh mereka

kami berjaya
Alhamdullilah
apa yang penting
tiada kecelakaan yang berlaku
mesti nak tau camneh rupa keadaan bentukmukabumi dari atas???

macam nih la
permulaan Absailing itu
yea
wa tak noleh belakang
takkkkkk


thank you to Allah
thank you to all
(masa nih dah rasa  lutut bengkak, luka mula berdarah) 


iye...
wa tau dah limit wa leh sampai mana
masa wa tersangkut sebentar di tengah-tengah arus air terjun
wa terpikir sedetik
"What the h*** I'm doing here????"
(sempat cakap omputih sensorang???)
sebab tak de orang yang boleh selamatkan ko masa tuh kecuali diri sendiri

gain the momentum back
by pushing your mental and physical to the track

tujuan entry nih bukan nak tunjuk yang wa terre / berani / bangga / bengong
cuma nak bagitau sume...
selepas buat aktivti 'gosok-gigi' itu,
wa dapat adiah nih... 

ubat sapu kat bengkak dan luka
hehehehehee
padan muka wa


disusuli ceri beri (keracunan makanan) minggu satu lagi
(tak..ceri beri nih tak kena mengena dengan aktiviti wa di Janda Baik)

makan ubat nih
(pil warna hitam itu menakutkan wa....)
telan demi nak baik cepat

minum sambil baca carta makanan kesihatan-tapi baca aje, ikutnya tidak...hehe
dan kawan-kawan wa bagi petua
minum air teh pekat kalau ceri beri lagi
iye
wa minum secawan
sekarang wa dah balik ke pangkal jalan rutin kerja harian wa
Alhamdullilah....

Gitu le citernya
aktiviti wa gosok gigi di Janda Baik, Pahang
motif letak 'gosok gigi?'
ntah
hahahah
sah ko memang sengal



14 comments:

Dr Singa said...

wa sangat kagum.. lu sangat berani

wa kagum.. lu mampu membelah air terjun

wa kagum.. putih berseri kasut lu!!

sila kagum.. ubat hitam itu adalah arang.. ya.. sedara mara arang yang buat panggang ayam itu..

dzuchan said...

kagum la akakkk...
cayalah...ur the woman !!!
saya sangat speechless tengok gambor2 kat atas tu...

ubat hitam tu charcoal pill kan?
dulu masa opis lama selalu kena ceri beri, tapi sekarang tidak lagi..
adakah ceri beri berkaitan dgn env. keja? hehehe

Janggel / Rain said...

WOW KAGUM.
MEREDAH AIR TEREJUN BAGAI! HEBATNYA.


GIGIHNYA.


KAGUM LAGII.

ayat cocolot tu cam ada terbaca je kat TL smalam... (kurius) bukan kurus.

KBAI

Janggel / Rain said...

ops silap typo *comolot

Dinas Aldi said...

Akak suka tajuk gosok gigi tu, lain dari yg lain :D

Akak pernah abseiling tapi tak pernah kat ayaq teghejun so tabik 20 kali kat Anash nih! Wa caya lu dik!

Anash said...

Dr Singa,
apa? arang batu???
eh silap
apa? arang???..laaahaiii..
ish..i malu la org kagum2kan nih..
i seorang yang lemah sebenarnya..


dzuchan,
ceri beri tidak kena mengena dengan environment kije
akak suka makan
dan peratusan dapat keracunan makanan adalah tinggi.

(sambil tutup muka)..heheh...jgn la speechless plak bila terjumpa akak...
iye..DrSinga mengiyakan pil itu adalah arang...

Anash said...

Janggel,
ala
kagum sket2 udah le
malu nih
malu bangat ...
comolot? TL sapa le agaknyer tuh?

K Dinaz,
alamak..kena balas balik 20 kali tabik spring
hehe
gosok gigi mcm unik aje tajuk entry...

Hulubalang said...

uissshh...tu kasut taun bile leh pakai zassss jek bila buka?

kagum kagum dgn kasut lu tu....

Vam Lautner said...

wahhh...
bersih bersinar kasut itu...ada top....hihihi

Kagum dan ...(x dpt dgambrkan dgn kata2)..

saya tabik.....

sekian...

Anash said...

Hulubalang,
thanks sebab kagum kat kasut...
beli time diskaun 30% kat kedai BATA...
heheh
(value for money kekdahnyer)


Vam lautner?
ape ke nama tuh?
bersih,kan???
tak yah basuh / kapur
heheh
iye..sila taabikkk

Azizan Zolkipli said...

Alaaaa, kenapa tak mau ulang lagi lain kali. Takmo lah serik2, seronok maaaa buat abseiling canyoning ni huhuhu ...

Wakjan macam terperasan sorang akak dalam gambor kamu ni, dia main basikal gak. Kalau tak silap, itu kak Ryyta Zeq kan ?

Anash said...

WakJAn,
ya betullll!!!!!!
opah itu adalah Ryyta Zeq...
Kecik tul donia nih,kan???
hahahaha
iya..dia 'hardcore' beskal...
nak kirim salam ke ???hehe

tak mau dah buat mende2 tuh lagi
sakit badan terasa lagi nih
huhu

Azizan Zolkipli said...

Laaa, 'opah' dipanggilnya hehehe ...
Kirim salam kat dia naaaa ... Pernah jumpa sekali masa ada jamboree di Alam Budiman.

Masa tu hujan lebat, sementara nak tunggu reda borak2 dengan dia di bawah khemah. Rupanya tak perasan, saya dah friend dengan dia dalam Fesbuk hehehe ...

Anash said...

WakJan
hahah..lawak la
dah BFF dalam FB pun buleh tak perasan?
heheh...
iya le tuh opah la orangnyer...
ok, akan sampaikan salam padanya