Monday, November 26, 2012

Janda Baik-Musang Terbang D29

sambung dari entry lama.
(abaikan tajuk ntah hape-hape itu)

mari lihat cara-cara gosok gigi..
memula
cari pokok yang tinggi


ok
dah jumpa...
pastu...
tengok kawasan dulu..

kendian
 dengar taklimat
cara-cara guna talipinggang keselamatan
wa?
macam biasa...
dok hambek gambo beg

kami bergerak ke sini
tempat pertama...
dimana flying fox musang terbang akan diadakan.

errrr...saya wa gayat
nampak macam tak tinggi
tapi tetap rasa gayat...

here we go
weeeee......
wa belasah aje paut pada tali-yang-boleh-tampung-berat-2-tan
berat badan wa BUKAN 2 tan

panjat ke sana kembali sebab nak ulang buat musang-terbang

ok la ...
nak buat lagi sekali , leh?
nengok mcm best aje???


kali kedua
wa dah kurang gayat
lalu
wa hambek gambo muka wa sendiri


hasilnya????.
ntah hape-hape....
(dasar penakut..)


seterusnya
kami siapkan diri
menapak 1 jam lebih kurang
melalui denai hutan

wa dah laaaammmmmmmaaaaa tak buat janggeltrekking nih
(macam pernah baca nama blogger seakan-akan nama janggel? jinggle? sapa ntah??)
wa ketinggalan di belakang sket
nasib ada angkorwat anchorman jalan sekali..
mereka membantu wa teruskan perjalanan hidup wa yang penuh liku trekking itu.
(muka-wa-amat-tidak-cun-pada-ketika-hambek-oksigen-semput-giler)


Tempat ke dua
wa nengok / dongak ke atas..
errr....
di sini tempat
untuk melawan ketahanan wa terhadap ketinggian
dan mennyahkan perasaan gayat wa yang bersarang di hati


meh sini
dengar taklimat
(sambil buat muka-tak-takut-padahal....)


dan wa pun cuba
ok
ok
easyyy...easyyy...slow....sloww

kompom
wa tak noleh belakang pun
suspen....
.......
dah selamat tiba...yeayyyy..
laaa..senang aje rupanya???
(ko mula la riak??? tak sedar untung!!)

kali kedua wa buat lagi
(dah datang plak gian ko???)


kali nih belah kiri ...
tadi buat kali pertama, route belah kanan


yeayy...
Alhamdullilah
seluar dan kasut pun kotor



kan?
orang lain sibuk turun
ko sibuk hambek gambo?


selepas makan tengahari
wa dan mereka-mereka-mereka ke sini
tempat terakhir
untuk????
tunggguuuuuuuuuuuuuu.............
entry terakhir wa gosok gigi di gigi sungai

xoxoxoxoxox

manakala...
meh kita nengok
buah-buahan yang ada di Janda Baik Sungai Merab Luar, Selangor

 

ntah apa-apa?
leh lompat citer pasal buah tempatan
padahal tadi citer musang terbang la, gayat la, semput la...
whatever...

Aritu , berturut-turut 3 hari dalam 2 minggu lepas
wa ke rumah ayahchor
Bawak mak dan maklang makan durian
pastu
selang seminggu, ikut kawan ke rumah ayahchor
makan durian, limau dan manggis serta dokong


nih D24.....pun dah kira sedap sangat...
dimana semalam (25 Nov 2012) dikendurikan oleh geng-travelholicawsome-yang-hantu-gigi-durian
dan
bezakan
dengan D99


ok? nampak beza,kan?
motif ko tepek gambo durian D99?
saja...nak menunjuk...
ehehhehhahaahaheeheh
#travelholicawsome...jangan marah....
dan juga...peminat pembaca blog wa....jangan marah jugak...hehe 
sila baca entry blogger-retis-ini untuk kisah kami di Sungai Merab Luar.

11 comments:

Biqque said...

ALAMAKKKKKKKKKKK TERINGAT PLAK KAT DURIAN TU! SEDAPNYERRRRRRRRRRR!

John said...

#untungla ade bekas tuan tanah yg baik hati.. agak2 ade x balance utk saya? hehehe

Dinas Aldi said...

On belay! Heheheh teringat muda2 dulu, last time buat aktiviti2 tu akak umoq 20 tahun.

Ooo tayang duyan ah! Kejam! Kejam!

Janggel / Rain said...

Wow ada org seru 'wa' kat sini la. Siap tereban2 dan manjat bagai! Hebatnya.

Dr Singa said...

Sebenarnya, terbang sekali lagi, sebab nak ambik gambor lagi sekali kannn?!
;p

Hafiz Yusof said...

wahhhh...syok giler...
rugi x join ni....

oooo....akak p manjat2 bukan nak gosok gigi..nak skodeng bunian mandi yekkk......hihihi

Anash said...

Biqque,
ayahchor baru je bagitau..."durian luruh lagi nih...bila nak dtg lagii??" hheheh

JOhn,
meh la...ada banyak lagi tuh kat pokok...jom???

Anash said...

k Dinaz,
dah usia cam nih baru nak sibuk naik mende-mende gini..haaa..tercabut tulang padan muka
apa? durian? mana?mana??

Janggel,
layan ajela
sementara kudrat masih ada
(peh ayat?)
seru nama....?????

Anash said...

DrSinga
ala
mana tau nih?
tak aci!!!


Hafiz,
ingatkan tak suka
idak le mengajaknyer
hehe
gosok gigi secara eklusif ..
(sampai luka kaki )

Lily Riani said...

ganas lagi rakus gak kcc nih yek....

leh jadi jane dah (tarzan & jane gitus), erk! tarzan nye mana??

Anash said...

Lily,
bukan selalu buat jadi jane (minus the tarzan)...
but that's it
enuff
tak mau dah !!