Monday, November 19, 2012

Lawatan Sambil Belajar Makcik Kiah Ke Istana Lama

"nak ke mana Jumaat pagi nih?"
"Terus ke Kajang ajelah...lepak rumah"
"ala..tak best lee..."
"eh...kita gi melawat kerabat kita, nak??"
masing-masing memandang satu sama lain sambil mengangkat kening.....
Kerabat??? banyak lah ko punya kerabat ...

maka, konco-konco wa pun bersiap-siap ke sini.
Datang awal sebab senang nak parkir kete depan istana..ehh...depan pagar istana



masing-masing terus membaca...


teliti, baca, teliti, baca

nengok ini

nengok itu

berbincang sesama mereka
(dah macam kena buat assignment aje gaya masing-masing...)


bincang lagi

wa?
dah letih
terduduk dah haa....
tapi mereka-mereka-mereka-mereka masih gagah berdiri sambil membaca...
mmm...
senang betul bawak konco-konco wa nih 

"eh coco...!!! nak otograft!!!!"
huh? wa dok perati sapa nih???
peminat tegur!!!
wow!!!
wa nebes...nebes yaamat...
demi menjaga hati peminat, wa bergamba dengan beliau...
hehehe
(Hazilah...ko dendiam jangan bagitau yang ko kawan seITM dengan wa...
syss taaauuu....)
18 tahun kami langsung tak berjumpa
jodoh kami kuat di Istana Raja...
padahal..masing-masing dok Shah Alam..pun payah nak bersua....


kami sambung membaca
selepas wa berjumpa 'peminat' wa tadi

jom bergambo...
ok ..memasing JANGAN pandang kamera...

sila tulis nama di buku pelawat
"di manakan FM dijual? kami nak beli bagi sobener kat cucu kami"-komen mereka


see....
mereka amat patuh kepada arahan wa
senang kan?
suruh nyorok tepi tiang pun...mereka patuh...
heheh (abis la wa kena luku balik kampung nanti....ampun bonda semua.....)



nih BUKAN arahan wa
betul...wa suruh dok kat pagar sahaja
tetiba leh terjadinya
aksi bebas tersendiri...
mmmm..layannnnn.....


me with my mom
tiada kuda di sini


letih berjalan
wa mengula-gulakan mereka dengan eskrim
best,kah percutian rombongan Cik Kiah kali nih?
Bestttt......
sangat.....
kannnn????

salah satu warisan kebangsaan yang wa tak plan langsung untuk bawa 
tapi mendapat ilmiah untuk bonda-bonda di dalam rombongan ini 

from left to right : me, my mom, my aunt, my aunt and my 'guidance angle'
Kami sudah pun ke sini
Anda bagaimana?
Oh ya...pameran berlangsung sehingga hujung tahun 2012.
Untuk versi muda , sila rujuk di sini dan di sini.
Entry wa nih versi Lawatan Sambil Belajar Makcik Kiah (olskol type)

.....dah tamat....


pada 17 November 2012 hari Sabtu....

wa dan geng opis ke Duda Janda Baik, Pahang
membuat aksi lasak iaitu acara gosok gigi ramai-ramai di tepi sungai
iye...
kami gosok gigi sambil pakai safety helmet   
demi keselamatan dan demi keamanan hutan itu
tunggu entry tersebut...
sementara wa kena abiskan...
entry di bawah ini... 

10 November 2012
wa dan geng 'Kampung Style'
banyak habiskan masa duduk di tepi jalan 
mencari jawapan 
untuk WalkHunt 2012
pun..kena tunggu entry lagi satu..
(hai....ingatkan bulan November dah tak de aktiviti...lagi ligat plak ko?)
  

10 comments:

Dinas Aldi said...

Sangat suka tengok konco2 lu tu, dik Anash :)

Mana FM? :D

masMZ said...

omaiiiiiii.... saya tabik springgggg konco2 akak sporting posing2 di balik tiang sambil mengintai!!!! Lawak larrr :)

Anash said...

k Dinas,
konco-konco saya sporting...hehe
tak de aaa FM itu...huhu


masMZ,
tu yg termampu
takkan nak suruh lompat plak?
hehe

Janggel / Rain said...

Dah paham dah...
ok





faham dah






tau dah mana dapatnya...
(sambil angguk2 pale)




..


.


.

Patutla dia pun camtu...


ok. faham.

Biqque said...

HAHAHAHAHAHA PATUT LA DIA CAMTU EK JANGGEL?

ok, i pun dah paham dah.

I IZ SUKA! kim salam mak ye :) sila jadi mak saya juga :)

Anash said...

Janggel,
apa yg paham?
akak tak paham
apa yang dah paham?




Biqque,
pun sama...apa yg paham?
Insyallah...akan sampaikan salam...

Hafiz Yusof said...

wahhh..syok la entry aka...sepoting giler famly akak...no wonder.....saya pun dah paham dah..hihihi

Anash said...

fiz,
adeeeeeeeeeeeehhhh
apa nih???
sume org pakat paham
akak jugak tak paham2
....
amende???

SheLa^^ZuL said...

akak...diaorang sume nih dh faham dari mana datangnya genetik suka ambik gambo & berposing...peace yaa... (we are famili....same aje la kita..hehe..)

Anash said...

adik,
ooooooooooooooooooooooooooooooo
baru paham
cis...
hahahah
eh..akak kurang bergambo tau...adik lagi lebih dr akak...