Wednesday, April 4, 2012

SUCI Episod 2 - Wa di Sawah Padi Sekinchan


Sambung dari entry sebelum ini.
Perjalanan kami terhenti di Sungai Burung
(Jangan tanya camneh cari lorong Sungai Burung ini.....tetiba aje 'Panamera Lily' membelok ke kanan jalan lalu terus ke lorong yang ada sawah bendang kiri dan kanan..)
Bermula la episod seterusnyer....

 payung?
 ..dan payung....
"Bang..."
"huh..."
"abang..."
"huh..?"
"Abanggggggggggg!!!!!!!!....cepat la !!! Anak nak kena salin lampin nih!!!"
"ok...ok...(sambil tutup psp3).... 
Sedutan drama yang ...drama ...(tiada kena mengena antara idup dan meninggal dunia...)

 "Bang....."
"iye..."
"agak-agak...kita boleh beli bendang sawah tuh, dengan padi tuh, dengan mesen padi tuh , dengan jambatan tuh, dengan tiang letrik tuh , dengan tali air nih dengan ....................."
"...dengan duit dua hengget yang ada dalam purse abang sekarang nih??? boleh sangatttt laaaa...."



"meh sini...abang nak lari mana tuh? mehhhh sini!!!!"
"Jabb....sini ada lopak..jangan le tolak ...jatuh karang! (kontrol balancing badan dengan tangan) "


" apa kata kita lari sampai sana..pastu kita lumba lari ke sini...nak?"
"apa kes? jauh laaa!!!....."

" ok redi? satu dua tiga empat lima nam tujuh lapan..lapan lagi...."
"wehhh...nih bila masa nak lompat sebenarnyer???"


" Auntie Coco, betull...Qillah nampak..kat situ..."
"Nampak apa?"
"Nampak aaaa.......siap menyangkung...depan kete..."
"ala...apa plak dia nih nampak?"

haaa...betul lah!

Pemilik kenderaan sempat membuat drift di sini.
Mujur jalan lengang

Kisah sebenar di sebalik setiap gambar.

Walaupun hanyalah sawah padi orang lain
Tapi wa rasakan memang cantik ciptaanNya ini...
Masuk bendang orang...tanpa izin...
Mujur tak kena lastik dek tuan tanah...


Wa pejamkan mata....
Lelap seketika mengenangkan kejadian alam semesta.(cewah...stok ustazah pilihan...)


Oh lupa ...ada lagi photoshoot tak abis....
lari ke sana..dan

 ...lari ke sini?

bab nih, wa dah tergolek pengsan nengok Janggel camtuh...
Apasal le wa leh terbabit dalam kancah ini???
Misi mencari SUCI masih belum terlaksana lagi.
Mana SUCI??????




13 comments:

Janggel said...

Kannnnnn tak jupe2 suci nya... mana??? mna???

masMZ said...

omaiiiiiii.......

apa akak buat pada saya nihh????????

nasib baik saya baca kat umah sensorang tawwwww........

kalau takkkkkkkkkkkkk........ mampus orang gelakkan saya balik sebab gelak sensorang........ HAIP!!

Lily Riani said...

DRIFTTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!! LAWAAAKKKK.... drift ditgh bendang

Danny / John said...

jeles yg teramat! kbai.... sob sob sob

Ely Hasrul said...

hahahhahahah hahahhaha hahhahaha hahhahaha hahahhaha hahhaha tu aje gelakkn si Danny hahahha hahahha ha hahah aha hahahhahahha hahahha nih gelak entry kak coco

Hafiz Yusof said...

fuyoooooo....syok ar....saya pun nak cari suci tu la....cun x kak?..boleh buat bini x?....hihihihi

DrSinga said...

tang 'mengenangkan kejadian alam semesta' wa geleng kepala....



masih geleng lagi nih....

Anash said...

Janggel,
(sambil ambek napas sebab mengah lari sana sini)...
err lum jumpa..jabbb...
(sambung larikk)

masMZ,
akak tak buat apa2 pun?
akak updet blog aje
tuh je...
ada cedera parah tak time gelak tuh?

Lily,
kan? korang terre wat drift
(sila cek tayar di bunga..eh..bunga di tayar...)

Anash said...

Danny / john,
Bertabahlah ..kami pasrah danny tak de...(drama sangat..)

Elly,
huii...gelak besar tuh
heheh...leh buat lagi photoshoot...(kali nih biar tuan tanah tau kita nak pinjam bendang...)

Hafiz,
SUCI tuh cunnnn...sila berkenalan dengan mak n bapak SUCI...tidak ketinggalan, bakal abang ipar anda iaitu SAMI..ok? hehehe

Dr Singa,

..tak pening ke geleng lama-lama..
(sambil lelap sambung balik memikirkan shah alam..)

Azizan Zolkipli said...

Wakjan nak vote untuk gambar paling komedi, boleh tak ?

Gambar kedua terakhir tu seronok saya nengoknya, alaaaa yang model lelaki bersongkok berlari dekat bendang tu hehehehe ...

Uncle Lee said...

Hi Anash, I really love these pics! Brings back memories to me....of my young days fishing for ikan duri and haruans.

Great pics, well taken too.
Its so green.....for us its Spring, now seeing green leaves coming out.
Have fun and keep a song in your heart.
Lee.

Anash said...

wak jan,
nak vote leh..tapi tak de adiah tau..
haha
kalau wak jan ke bendang..kompom mesti drama naik beskal gitu...
heheh

Anash said...

Uncle Lee,
again thank you for dropping by
yea...here : already green colour
there : coming for green colour

heheh...
mother nature really take cares of us with colour theraphy..