Friday, August 2, 2013

Travelholicawsome - Berbuka Posa di Rumah Ely

tajuk mengambarkan
terdapatnya juadah berbuka posa.
Sila baca atas risiko sendiri

Pada 20 Julai 2013
pusingan pertama.
kami kami berbuka posa
di rumah Hasrul & Ely serta adanya Samy & Suci

meh tengok apa yang kami mentedarah makan


ikan goreng ehsan Ely&Hasrul dan juga John
manakala daging salai masak lemak ehsan Byya
cili & bawang kicap hasil kreatif Janggel
dan kuih muih tuh ehsan Janggel.
Ikan terubuk masin ehsan MasMZ (tak goreng-tak sempat-dah banyak sangat lauk tuu)
wa???



kelihatan deretan mastercef di dapur


atas permintaan Janggel dan John 
kapkek ini dihasilkan di rumah Ely
dengan pertolongan John tukang pukul tepung kek
(ele..setakat pegang mixer je..pastu bising tanya nih tanya tuh komen nih komen tu...
masterchef le sangat...haishhh)


Ely & Hasrul sangat percayakan kami
ditinggalnya kami terkontang kanting di dapur nya
sementara pasangan bahagia tuan rumah keluar cari ikan
wa mana reti guna dapur canggih manggih nih
mujur Janggel reti...dipicit picit 'button on, timer bla..bla"
ketingggg....kapkek ini jadi akhirnya
*berkat pernah menjadi ketua chef di hotel terkemuka di Florida..katanya...(hehehe)*


iya..
creamcheese nya tak cantik
dok pulun guna sudu kecik
tak yah nak dekorate bagai
hahaha...


iya...kami berjaya berbuka di rumah ini


dan pada 27 Julai 2013
lagi sekali
Pusingan Kedua
kami kami terjah rumah Hasrul & Ely
*apa ke hal seronok beno pi rumah nih tiap-tiap minggu?*

kali ini
ahli jemaah yang bakal membuka puasa di sini
makin bertambah
meh kita tengok juadahnya

lagi sekali....Janggel menunjukan ke'terre'an memegang sudip di dapur
dengan Ely sebagai co-kordinator 
tomyam hasilnya
ayam terponggeng tuh?
hasil air tangan Biqque
lauk lauk lain-ehsan DanArif dari pasar ramadhan...
(tak sempat memasak katanya...hehe)


memang
jangan kata blogger tegar
tak jadi blogger pun..pasti buat jua adegan hambek gambar makanan...kan?kan???


"adakah ini Ramadhan terakhir beliau-beliau di Puchong?"
*krikkk...krikkkk..krikkk..*
(bunyi engsel pintu berkarat) 

edisi 'ketuk-ketuk tabung Ramadhan" oleh Biqque dan Janggel
"gini iya..cara cara memotong badan ayam yang telah dipanggang"
kata Biqque

Sebenarnya ...konsep makanan yang dianjurkan oleh tuan rumah
adalah konsep pop-yea-yea potluck


again? mesti tertanya-tanya
wa bawak apa?


nih...kapkek oren
sangat senget benget
hahaha...
*letih woo nak perah buah limau nak dapatkan air*

pembacaan khutbah Jumaat doa buka posa dan doa makan
dimulakan oleh Mr President-en John Lennon
dan disaksi oleh timbalan President-en Janggel

jom makan!!!!!
Maszuber, tuan rumah Ely, wa, Na dan aqillah.
*wish en Cawan jua berada sama dengan kami...tuntutan kerja ..terpaksa berbuka kat luar sensorang...?)


dah kenyang?
jom dengar tazkirah dari Biqque
(sebab dia sorang aje pakai telekung..)


iya
begitulah wa 
pi makan 2 kali dalam bulan posa
di rumah ini

sedangkan MasMZ pun boleh gigih datang dari Ipoh dan Teluk Intan untuk bersama sama
dan gigih kembali ke Jln TAR pi borong tudung raya?
bersama-sama Byya, John & Janggel?
mmmmm....gigih tul!!!....


"coffee bean" versi kami
senang cam nih cawan sapa
senang tau cawan sapa sepah-sepah sana sini
dan senang tau cawan sapa yang tumpahkan air
hahhaah

oh ya..nih keratan sokabar kosmo
ada la orang tuh...
blog nya terpilih
masuk sokabar
tanpa beliau tau

dan
seterusnya
metro


beliau ditemuduga oleh penulis sokabar ini
wa yakin
sampai la nih
beliau masih tersengeh sengeh
dan akan tetiba ketawa sensorang
hahahahaaa

kan???
sama le dengan 2 kawan seangkatan jalan jalan beliau
yang terpampang muka mereka
secara tak langsung
pun tersengeh sengeh sekali...atau dua kali..atau berkali kali?

apa-apa pun
macamana perangai masing-masing 
yang kadang kala memang tak boleh blah...
akak suka berkawan dengan korang
eh..eh...nih ucapan apa nih???
ehehhe.



9 comments:

mrs.smile said...

uiks dah tak jauh tu dari rumah MS...sekali sekala berbuka ramai2 mcm ni mmg best..

gigih kak anash perah limau nak buat kapkek tu, walaupun senget benget tp kan kak, ape ada pada rupa janji kapkek tu sodap!!

Biqque said...

Saya baru teringat..saya tak merasa kek byya n kek kak anash!!! Waaaaaaaaaaaaaaa!!!

Biqque said...

Saya baru teringat..saya tak merasa kek byya n kek kak anash!!! Waaaaaaaaaaaaaaa!!!

Anash said...

mrs smile,
laa dok puchong jugak ker?
heheh
nasib baik kek itu menjadi
risau jugak kalau tak sedap..
(puji diri sendiri..haha)

Anash said...

biqque,
fruit tat tuh ada simpan dlm petisejuk ..utk biqque...
ala...lupa nak bagitau!!!
kapkek oren?? lenkali akak buat
dah...jgn nanges...

Time Traveller said...

Bila la kak anash ni nak buat makan2 kat rumah dia.. ( harap2 di jemput ) hehehee.. :P

jarimanis said...

Bila lah boleh merasa mkn cupcake kak Anash nih :-)

Anash said...

TTB,
rumah akak? akak ade rumah kerrr???

kalau jemput..nak datang ker???

heheheh

Anash said...

jarimanis,
bila ada jodoh berjumpa
bila ada rezeki dipertemukan
Insyallah dapat la rasa nanti