Monday, December 10, 2012

Wa ke Selatan Malaya

Hujung minggu aritu
wa singgah di kebun-sapa-ntah-semak-bukanmain-lagi

wa pasrah
bila nengok
rumput lalang ini lebih tinggi dari wa
pastu
 wa dan mak dan adik ke sini...

kami lalu aje
tak bermalam di sini

singgah untuk solat
selepas telan nasik brani

tengok tuh...nak hujan
no blue sky...
(all of the sudden remember the blue hour moment by the lake)


tak de langit biru
langit nak senjakala
wa layan aje
di sini
wa terpegun lagi sekali...
(cer cari...mana cacatnya alam ini??? Subhanallah...)


wah...wah...wahhhhh!!!!
wa suka bangat sangat
tak henti-henti dok snap gambo di sini
terasa amat rugi masanya kalau asyik dok dalam kete aje
wa tak tentu arah nak cari sudut yang cantik
semata nak gambo nih lawa
(adik....gambo adik pun lawa jugak laa...heheh)

tapi sebelum pegi tepi laut
mak wa sibuk pilih kelapa
katanya nak buat inti la
nak buat rendang la
nak buat anak benih la
(masa nih nyamuk...asyik le nyanyi-nyanyi tepi telinga)
kata nak beli kelapa dari ladang,kan?
sila pilih.....


iya..perjalanan wa sebenarnya masih jauh
banyak lagi halangan perlu wa lalui
untuk sampai ke peringkat macam nih
eh jom layan gambo tepi laut tadi....  

one word.
DAMAI
Semoga doa wa didengari olehNya.
Amin....

21 comments:

Dinas Aldi said...

Anash, semua gambaq adalah cun secun2nya, terutama sekali gambaq jeti tepi laut tu. Gambaq daun kat kebun nyoq tu pun lawa jugak. I like.

gadisBunga™ said...

u know how much i loveeeeee sunset! (and sunrise!!!)

*

ke selatan? ke JB kah?? jom detingg!!!

luddin said...

kak...

blogwalking....

parit bugis , PONTIAN...

:)

Mie said...

Masjid tu dekat dgn rumah saya... Selamat bercoti..

Dr Singa said...

pantai kat mana kat Johor tu!!!
meh bisik!
nak gi!!

Anash said...

K Dinaz,
tekan auto di kamera
terus klik..klik..dan klik
heheh
tqtq...


gB,
iya..you love sunset/sunrise
tak sampai JB masa tuh
(tak larat drive jejauh)
nanti kita deting eh?

Anash said...

luddin,
tq for blogwalking
errrr...tu bukan di pontian
tu kat Parit Jawa, Muar
(or Parit Besar?)
hehe

Mie,
laaa..dah dekat rupanya
leh ajak makan nasik beriani lagi

Anash said...

Dr Singa,
(sambil bisik .....)
nanti kita updet satu lagi entry
baca tau...

sangkuriang said...

wah, ke b.p pulak dah.. masjid tu menjadi persinggahan tetap wa tiap kali hantar/amik bini kat IPTHO..

Anash said...

sangkuriang,
sangat selesa masjid itu,kan?
rasa cam kat Istanbul plak..
hehe
iya..ke b.p. kali nih. balik hari je..
wife sambung belajar eh?

Janggel / Rain said...

Semoga

John said...

good morning akak!!! sy dtg menerjah! ke mana akak ni??? fm pls.. hahaha ;p

Anash said...

Janggel,
semoga......????
(ala..ayat tergantung le pulak?)


John,
morning mr president!
fm? motif?
hahaha
akak gi johor aje...

zila said...

tanjung pial ke??

masMZ said...

semoga jugaklah kak

....................

Anash said...

zila,
tak..bukan..
tanjung pial jauh ke selatan...


masMZ,
aminnnnn....
(apa-apa sajalah...kan?)

SheLa^^ZuL said...

nnt adik akan hapdate blog adik....demi akak ku yg gigih membawa adik dan mak nyer jalan2...
Tq akk sbb berjasa mempertemukan adik dgn kawan lama yg tetiba jadi mrs google kepada trip akak kali ni ..hehe

Anash said...

heheheh...
tak yah letak misi utama akak tau!
biarkan rahsia...
akak tak nak beriya-iya pastu tak jadi?
huhu

SheLa^^ZuL said...

wokey....adik hapdate gambo2 hasil tangkapan bagi akk jeles sket...hahaha....

SheLa^^ZuL said...

AKAK....
demi akak, adik dh berjaya hapdate blog..
sudi-sudikan jenguk...hehehe..

http://mamashela.blogspot.com/2012/12/121212.html

Anash said...

dah...akak dah jengok
haaa...
baru la blog tak bersawang...
heheh