Saturday, December 22, 2012

Hari Kosongkan Bangunan

22/12/2012
Sabtu hari kije 
kami kena kosongkan bangunan
sebab?
ada asap....
ada api....


dan tentulah
ada abang bomba!!!
(hehehe...)
motif ko gelak berunsurkan gedik??

kami kena berkumpul di sini
sambil menyaksikan
latihan mengosongkan bangunan

ada orang sakit / cedera / pengsan

pastu
kami diberi taklimat
tentang keselamatan
tentang berjayanya latihan ini
oleh pihak pasukan bomba dan penyelamat

TQ abe bomba sume sume.....
balik nanti hati-hati pandu kete bomba nenonenooo tu eh...
(sambil lambai persis Ratu England kepada mereka.....) 

nih tahun 2010...

masa nih ada latihan absailing

dan latihan tersebut telah disempurnakan dengan jayanya
oleh mereka
hampir tiap-tiap tahun mereka datang ke opis kami
(wa rasa cam kije kat balai bomba aje?)


pepepun....kami selamat berkumpul depan pejabat
yeayyy...


kami tidak boleh berkumpul di sini
sebab
semalam...punya la lebat hujan
(citer pasal hujan semalam...wa tersangkut 1 jam depan Kilang Gula Batu 3 Shah Alam..
akhirnya baru tau ada banjir, patah balik lalu jalan jauh,
tiba rumah sewa ngam 10 malam...adohai..
katanya ada 3 tempat di sekitar Shah Alam yang banjir....
bersabar aje la para pemandu pada malam itu)
*selingan/iklan*

otomatik menukarkan padang kami 
ke kolam takungan air
  

eh...
terjumpa mangsa keadaan...
cer tengok...
CPR..plss...

inilah yang dilabelkan sebagai 'mati katak'?
ataupun..."matinya seekor anak katak"
(sapa tadi nak bagi CPR????)


zoom balik tempat yang sepatutnya kami berkumpul...
ok fine...
sah kena pakai 'life-jacket' pas nih


dah lepas latihan itu
kami ramai2 naik ke bangunan tersebut
(wa turun dan naik bangunan guna tangga tau...ke tingkat 9 aje...-semput gak..)
nak sambung balik kije yang ter gendala tadi
wa belek-belek kalendar 2012.
(sambil ketuk-ketuk hujung pen tepi meja.....)

adui...baru tersedar lagi bape hari aje nak masuk 2013?
things to be done?
definately a long list will be in  

(sambung balik ketuk kepala tepi meja...)

iya..
wa belum buat lagi entry poskad
tunggu eh...
(mana plak campaknya sokabar metroahad minggu lepas nih?
haiiisssh...jangan kena kutip dek kakak cleaner udah laaa...)

12 comments:

SheLa^^ZuL said...

Kegigihan kak anash turun tangga..fuyooo...
Katak yg mati katak itu amat tragis kematiannya...
Ha'ah la kak...dh nak abis tahunn...baru perasann...

Dinas Aldi said...

Huishhh satgi dah elok selamat dari kebakaran, kena kuak lentang plak kat padang tu. Pakai pelampung kat lengan tu, dik Anash :D

Akak nampak mamat2 bomba tu tapi semuanya nampak muda sangat, tak padan dengan akak, jadi jeling sket sudah, kihkih..

Dr Singa said...

Habis kalori selori eh.. sebungkus nasik lemak turun lepas tu naik semilan tingkat!!

Janggel / Rain said...

Huntunglaaaaa

norh said...

Best buat latihan ni..boleh stop buat keja sat..he he

Anash said...

Adik,
kan? kejapan sangat dah abis 2012.
perangai still macam bebudak
huhu
iya
kesian katak itu
(sambil turun tangga pegang railing dan pegang kepala lutut)

Anash said...

K dinaz,
pelampung siap ada 'rubber duckling"...hahah
wah..sempat buat scanning kat abe bomba nampak????
hehehe

Anash said...

DRSinga,
haisey
mana tau pagi tuh telan nasik lemak sebungkus???
(ada pasang CCTV ke dlm opis nih>??)

Anash said...

Janggel,
apa huntungnyer???

Anash said...

Norh,
stop terus tak sambung kije sampai abis waktu pejabat.
hahaahah

june said...

hi kak.. saya nampak kejadian fire drill nih dr hiway. oo keje kat ctu rupanya

Anash said...

june,
hi june
hahahah
sysss...
heheheh