Wednesday, August 8, 2012

Majlis Berbuka Puasa Kat Luar Bilik Sewa

Diam tak diam
dah 2/3 bulan kita berpuasa,kan?
wa rasa masa berlalu dengan pantas.
10 hari terakhir Ramadhan, wa bakal banyak berbuka posa di luar bilik sewa wa..
(cis..ingatkan nak kata "10 hari terakhir Ramadhan, wa nak dodok di masjid",
 rupanya sibuk nak makan luar?) 
Dasar _ _ _ _ _ _

meh tengok apa aktiviti wa bila masuk bab makan di luar bilik sewa.
2hb Ogos 2012
Bertempat di Taman Datuk Harun

kawan-sepanjang-zaman-sejak-sekolah-menengah wa masak nasik daging.
Bawak dari rumah dia.
Gigih memasak...walaupun sebenarnya dia tengah sakit mata
(katanya kornea terkoyak? hishh...apa la main koyak-koyak mata nih?? ngilu dengar...)
 kalau mata tak sakit, wa yakin, dia akan masak pelbagai jenis lauk yang lagi best!



Siap dengan package
membawa hadiah harijadi untuk kawan-kawan.
See the pot...wa suka sebab sssoooo unique!!!

sila terima buah gajus yang hangus itu
sebab mata kawan wa kan sakit...
dah tak leh bezakan antara warna itam dengan cekelat...
heheh
(Eyda..ko jangan le marah kat aku...)


Wa masak apa?
Wa ode kek
Kek ini merangkumi birthday 2 orang kawan sekaligus (sebenar sekali dgn bakal b'day wa..)
Senang citer
Senang nak celebrate
dan
Senang nak bagi-bagi adiah sesama sendiri

(cis...wa jugak yang lupa bawak adiah ...cisss again..sorry eh!)
Thanks to Bad as the host of the day.
dan di rumah beliaulah kali pertama dan terakhir wa nonton citer
DijavoKinabatangan...er...DijawaKinabalu or DJDave???
mana-manalah...wa bukan ambik pot sangat ...
(sapa amer? sapa bazli?)

hari esoknyer 3hb Ogos 2012
Bertempat di perkarangan opis


 Majlis berbuka posa anjuran opis, bersama-sama anak-anak yatim dari 3 buah rumah di Rawang dan Sungai Buluh.
Wa sebagai memeriahkan suasana ....tukang makan aje.

Ada persembahan nasyid dari anak-anak yatim itu
Kendian ada ceramah agama dari ustaz Haslin Baharin 
Tidak pernah gagal untuk menyampaikan ceramah agama secara spontan dan santai.  


Muka-muka anak-anak yatim.
Suci dan bersih.
Muka wa?
tak de nampak bersihnyer...
heheh

Diberi hadiah sampingan dan duit raya.


dan selepas Magrib tunjuk muka...
masa nih wa pun teruskan perjalanan wa...
tanpa makan nasik di sini ..
(tapi sempat sebat kuih 3-4 jenis atas meja...-dasar membela cacing yang banyak di perut) 
wa menuju ke...rumahh...sapa????

rumah yang ada home-made laksa
iye, wa tak makan laksa
tapi wa suka nak datang ke rumah......

yeaaa...
RumahIdamanMerekaKeluargaBahagia

macam biasa..wa bawak kek
bukan buat
pasti beli

memang yummy
thank you to Sweet & Savoury...
(sila tengok dalam facebook...ada iklan kek nih...)

Wa datang sini sebab hampir semua ahli Travelholicawsome ada di sini
dan sempena nak huru-harakan rumah baru Ely Hasrul
kami datang tanpa malu dan buat macam rumah sendiri..
heheh
sorry Ely, dok suka-suki bukak laci / kabinet dapur sana sini...
sebab wa tak de laci dapur macam rumah Ely 
err...jab...wa ada dapur ke kat rumah???
(blurr...) 

Si comel Aqillah pun ada..
Kami ke sini membawa makanan berunsurkan potluck..samada beli kat pasar ramadhan ataupun masak sendiri...
Dan secara berjemaah kami makan / borak / makan / berbincang / makan / makan / sendawa / borak balik / makan / tengok Dato LCW lawan pedang  badminton / makan / basuh pinggan (nasib baik reti bawak diri) / makan / kemas / makan / lap meja / tapau makanan 
sampai la tak sedar dah hampir ke pukul 12.00 tengahmalam
  
Bolehkah tak sedar : tuan rumah dua-dua dah masuk tido dalam bilik manakala tetamu masih lepak kat ruang tetamu berborak?
sapa la tetamu tak senonoh itu???
(ely & hasrul : sila maafkan kami...heheh)
nasib baik sami anak tuan tanah belum tido...
tapi yang tak sedap  bila sami kata :
"kat longkang luar tuh ada antu..."
"haaa????" kami berpandangan...
"antu dengan krokodail (crocodile)"
"errr????...haisey...dah ada antu, buaya pun ada???"
ok..ok...faham...kami pun beransur balik (hahaahah...)
dan wa tiba Bangi ngam pukul 2.00 pagi.
Kelat gile mata nak bukak untuk makan sahur weh!!

ada orang tuh tengah berdebarrrr...
sapa? nape?
heheheeh
Next makan-makan luar bilik sewa wa adalah :
4-6 Ogos 2012 : bebuka di kampung halaman
7 Ogos 2012 : berbuka di Subang Parade dengan ex-opismate dan adiknya...having sooo much fun talking each other (sebenarnya..wa yang paling banyak cakap....), sambung borak dengan Ely di tempat letak kereta selama sejam berdua duduk dalam kereta...hahaah).
8 Ogos 2012 : ari nih bakal berbuka di restoran Qaseh dengan kawan pejabat dan kawan luar pejabat
9 & 10 Ogos 2012:(kalau panjang usia), berbuka di Hotel ...err...ntah?
dan tarikh tersebut akan berlanjutan ...berbuka di luar bilik sewa wa....
semoga tabah baca entry citer pasal nak makan, makan...dan makan...
kbai sume

  

14 comments:

gadisBunga™ said...

eksaited nak tau kisah orng yg berdebar tuh! sape? sape?

masMZ said...

akak, jangan luper makan atas stage rituuuuu.... hehehehe

#kisahtansreekenakidnap ;p

Janggel / Rain said...

Omai akak ni motif sangat tau! Tu nak kata tak tengok Dejavu tu tapi kenal plak nama amer ngan bazli? hahaha motif!

Sapa pulak ada debor2 ni??? haish

Ely Hasrul said...

ade antu? ade crocodile? ahhaha maap maap maap! tuan umah ttidoo hahahhaa

SheLa^^ZuL said...

tahun nih dpt buka posa ngan akak kat melaka....yeyeye...akak belanja.. :-) tq kak!

Lily Riani said...

i envy company yg ada activity ramadhan with charity homes. my office susah sbb terlalu multiracial and orang kite tak ramai.... harap kan kawan2 jek slalunye or relatives...

nasi dagang my fav, try lar kat village park... yummeh!

Anash said...

Gb,
nak tau? sapa eksaited lebih itu?
tunggu entry pas raya
(wah..lama plak ?)
hehe

masmZ,
makan atas stage mana plak?
tak faham akak..
akak makan atas kerusi je
heheheheh

Janggel,
apa ke motif? memang tak ikuti dejavu tuh pun...dengar2 aje dari opismate..hehe
ntah? sapa bedebor???sapa?

Anash said...

Ely,
iye sami kata camtuh
hahaha
tak pe tuan rumah keletihan layan kami yang tak reti letih

ShelaZul,
akak belanja?
iye ker?
bile? hehehheh

Lily,
oh iye...
opis nih memang selalu buat event kemasyarakatan ..just kita sebagai staff samada nak serta atau tidak aje..
nasik dagang? still the best if my friend yang masak....

doc said...

taman dato harun adalah sekangkang gorila dari klenet wa

Anash said...

doc,
haaa?
iye?
wah bole anta kad raya by hand!!
ishh...
baru teringat..

Biqque said...

hahaha dulu kitorang slalu lepak umah dia, mmg dia tido, yg lain selamba buat cam umah sendiri pun :D mmg tak penah kisah hahaha!

aah seb baik sami tak tido, kira dia la tuan rumah :D tapi part dia ckp ada antu kat longkang tu sumpah takut ok!! sbb dia mmg slalu nampak kat umah lama dia...eiii seram!

Anash said...

biqque,
kan
nasib Ely n Hasrul sempoi orangnyer
kita plak yang yo-yo oo dok pumpang pum pang borak
hahah

antu?
sami ni kan?
nampaaakkkkk aje...
anggaplah krokodile yg dia nampak adalah mengkarung aje..(biawak kecik yang makan serangga tuh..)

agak eh laa...

Eyda Talib said...

amboi na.....la ni..aku dah leh beza dah cklat ngan itam....hahahaha

Anash said...

halamak
orang itu mata dia dah ok
dah tak koyak-koyak lagi...
hehehe
buat le lagi nasik daging
hahahaha..