Tuesday, July 17, 2012

Dah balik, kembali lebih gelap


Iye
wa dan kawan-kawan telah ke sini.
Berdiri di atas pasir
Berdiri di atas terumbu di atas pasir



Wa tido di sini
selama 2 malam
kerana sayangkan masa untuk tido lama
wa tido kurang 5 jam.

Wa mandi di sini
dan buat la aktiviti air yang lain  di sini juga
BUKAN snokeling di sini
mahupun menyelam di sini
Bukan...

Beralaskan selipa-dari-melaka
wa pijak di jeti ini
di manakah jeti ini?
di Laut Hindi Cina Selatan

Wa harap kurangkan kedutan di muka wa selama ini
Iya
Faktor usia wa
Tapi
Di sini, wa tak hengat usia wa berapa
kerana
wa gembira bersama mereka itu
(teringat lagu Dancing Queen : "....only seventeenn....oooo...you can dance, you can jump high...."
iye
wa juga buat aksi lompat di pulau ini.

selama mana kami saling paut memaut
saling bantu membantu
saling kenal mengenali
kami boleh bersatu 

tunggu entry seterusnya
pabila
coconutz bersantai di pulau ini
iye
saya sebijik kelapa muda....
(muda?..iye la tuh...hehe)

PS: penggunaan perkataan 'iye' amat berleluasa di entry ini. sila bertabah membacanya...

20 comments:

sAyA said...

laut china selatan...

hmmmm....
plet motor PFj tapi iye....

hmmmm...
di mana iye....

Mie said...

Iye.. cpt2 buat posting, sblum orang lain mula...

Janggel said...

WOW over tau!

BlueEwoke said...

hamboiiiiiiiiiiiiiii...entry teaser nampakkkkkkkkkkkkkk....

sikit nye waktu tidur kekekekekekekk

Biqque said...

wahhhhhhhhhh! ni la hasil entry teaser dia siap gambar2 menariks yeeeeeee! sukaaaaaaaaa! sila blog cepat! saya malas!

saya sebijik kelapa??!!! hahahaha!

ye, kita tido SGT sikit...sigh...buat pe tah!

masMZ said...

overst taw siap2 teaser pulak!!!

yer saya nampak ada sorang tansrii gigih mencangkung ngambek gambar buah kelapa luruh tuh... sapakah???

Lily Riani said...

chup! awat kelapa nampak cam jambu.

shah_rule said...

bertabah la bukak, sume macam teka teki je nie... haha

Anash said...

sAyA,
sabar iye ..
untuk entry seterusnyer, iye...
sedang gigih membuatnyer, iye

Mie,
tunggu kemunculan entry seterusnya
(sementara ingat lagi apa nak dimerapukan..hehe)

Janggel,
amende yg over? biasa-biasa aje nih..tau

Anash said...

BluEwok,
ntahnyer..malam buat qiamulail...
heheh

Biqque,
kan..tepek gambo lebih
citer tak seberapa pun
malam itu malam yang indah...tido pun sket...haha

masMZ,
sapa tansri itu? sapa? sungguh kurang sopan mengambil gambo cara itu?

Anash said...

Lily,
itu memang buah kelapa muda.
bukan jambu..
(saya kenal buahan tempatan..hehe)

Shah-rule,
gigih tak kami?
hehe
ala dah tau kan ...saja buat2 tanya..

Iza Hyun J @ paE said...

semekom tuan umahhhhh...

wah dah teaser nampak... weeeeeee...

Lily Riani said...

tak dapat di nafikan.... i trust you when i comes to plants & vegetation. but angle tuh nampak cam jambu kan? ke orang tangkap gambo yang jambu kot!!! ceh wahhhhh...

gadisBunga™ said...

rangupnye nampak buah kelapa ittewww...

masa cuti mana boleh tido lama2. rugi wohhh!

Dinas Aldi said...

Semua gambaq cantek tapi yg last paling best. Laut China Selatan naa, hmm..

Betoi kata Gadis Bunga, bercuti kalau tidoq lama2 memang rugiii :)

zila said...

gambar jamban pun ada...hahaha

Anash said...

paE,
iye teaser.
iza, sila buat teaser juga tau
selamat dtg

Lily,
agaknyer tapi jambu air atau jambu batu?

gB,
betul le...tak leh tido lama-lama, hilang nikmat percutian (gituuu..)
kelapa rangup? mmm

Anash said...

k Dinas,
Laut Cina Selatan aje.
Bukan lautan pasific...huhu
Iye, saya tido agak sket pada masa itu..teruja dok kat pulau

Zila,
jamban melambangkan keadaan bilik air pada ketika itu.
tanpa jamban, senak perut..amat tidak selesa

SheLa^^ZuL said...

Iye.... (sila baca dgn intonasi iklan softlan yg pek ekonomi tuh....)...

Anash said...

adik
hamboiii
sempat lagi tu