Saturday, November 26, 2011

Siri 5: Melbourne di Ballarat(bahagian 2)

Tak habis lagi citer Melben...dihentikan sementara waktu bagi memberi laluan menjawab soklan SPM dari Fatt...
sambung balik citer.
haa...apa hal sume pakai baju ala2 'little house on the prairie' nih?








...ooo ada event apa ntah...marching band ke apa..

siap ada speech from Mayor aka Datuk Bandar...

"this day I pronouce the day that we .......blah..blaaa..."

dan terus ada tembakan dari senapang patah tersebut.

Wa siap tutup telinga...kot la kuat sangat bunyi...

(sempat lagi scan nengok mana Ausie yang leh buat 'anak ikan'...hahah..sungguh ko tak senonoh, ok? )


..haaa..yang nih boleh kot...heheheh

comel2 aje bebudak nih...




wa sambung berjalan, dari kedai buat tembaga...



..kedai / bengkel buat lilin....



.buat keranda pun wa belasah masuk...

masuk kedai..bukan masuk keranda....



hujan....



Sovereign Hill terkenal dengan sejarah lombong emas. Nih cebisan dari emas yang tulen...bukan palsu iye bangg..tulen bangggg....

Sebotol nih wa tatau bape AUD...tangkap gambar aje buat kenang-kenangan...



...poster....

membuatkan wa bagaikan kembali zaman "billy the kid"



Mereka ilhamkan suasana pekan berdasarkan illustrasi lukisan ini...



kan?...(terbayang sorang hero hujung sana pegang pistol, sorang lagi penyangak hujung sini pegang pistol gak....-aduii..pengaruh nengok citer koboi...)



kedai jual bakul..err..ada macam kat Nilai 3 tak?



Gitu le perjalanan wa di sini.......

seolah-olah macam wa sorang aje kat sini,kan?

hahaah...

ghost town???...weee.....




sekurang-kurangnyer wa sudah jejak kaki di sini...



Seterusnya...muzium emas...ada apa? tungguuuuu.....

































6 comments:

masMZ said...

Ballarat?? Huuuu nak ikotttttt...

Nape cam tak ada orang lain kat situ??? Akak, kalao kitaorang kat sana, sohih setiap gambar pun gambar melompat sebab sohih tak ada yang nengok... hehehe :)

Anash said...

masMZ,
opocottt...terkejut akak!
cepat komen...
hehe
kan? kompom korang ada, laaagiii happening...leh buat aksi 'keras di udara' gitu..(leh akak belajar dari korang..)
hujan..tuh yang jadinyer tak ramai datang...

Janggel said...

Oh bebudak di dalam gambo tu...nak buat anak ayam jugak la... Eh anak ikan$ hahhaha.

Ala stylo la gambo akak sensorang tepi serambi koboi tu...nak jugak!

Hamboiii lawat kilang emas???? Tak bawak balik secebis dua ke?

fatt said...

akak, saya datang!! kul 3.42am org dah tido..hihihi

jauh ke Ballart ni? sy tak penah smpai pon..tmpt ni mcm kat Arrowtown, NZ..tatau akak dah smpai ke belum tp lebih kurang la design kedai2nya sbb ctu zmn dulu kala tmpt org melombong

DrSinga said...

ellooooo.....



saya suka awak..
awak suka jalan-jalan..

:)

Anash said...

Janggel,
anak ikan...sebab cuteee, janggel nak jadi anak ikan akak jugak ker???hahhaahaaa...lariiii
Emas?..dah lebur wat tampal gigi..hehe
stylo? akak suruh hambek gambar cepat2 masa tuh..tengah org tak de..

Fatt,
laa...tghmlm baca blog.
gi tido la..
ballart 150km ke barat laut dari melben. nanti akak google arrowtown, akak lum sampai NZ lagi..

DrSinga,
hithere
saya juga suka awak
sebab
awak suka jenjalan
dan
blog awak cooollll...