Monday, November 21, 2011

11.11.11 Peluang kedua

Ini tepon wa atas meja wa....
oo...lambat lagi....



haa....nak dekat dah...
nak dekatttt....
seminit lagi...

(ish..berabuk nampak tepon nih..nampak sangat tuannyer pemalas ...malas nak lap)




hehehehe....yeaaahhhhh....


apa motif ko hambek gambar tuh?


saja..je...


dua kali aje leh peluang nak dapatkan no camtuh....kul 11.11 pagi ngan 11.11 malam



dua peluang? kalau tau ada 2 peluang untuk hidup..adakah anda akan sia-siakan kali kedua itu?


Klinik Melaka...zaman wa kecik-comel(betulll..tak tipu..wa memang comel ....), wa seringkali demam.


tak pernah 'full attendance' di sekolah....


Hambek ubat kat sini....


Mungkin antibody wa tak kuat..





..nih nenek wa...dah 92 tahun ...masih kuat...


cuma kejadian semalam di rumah pak saudara wa, mengingatkan wa pada nenek yang kian hari kurang bertenaga...kurang kuat..kurang berupaya...


Nenek wa semalam tetiba terhenti makan, muntah, muka pucat, hujung kaki sejuk, tidak bersuara ..........................


memang serius wa terkejut...sebab wa baru aje bangun dari tempat duduk sebelah nenek nak hambek limau...


Yang lain-lain bingkas tolong nengok kenapa......


Kami pasti...nenek letih dengan perjalanan nyer hari itu...melawat rumah anaknyer di KL...


dan yang pastinya....kami belum lagi boleh terima hakikat jika nenek 'pergi' malam itu....


Peluang kedua diberikan olehNya...


dan ini pasti wa tak mau sia-siakan peluang tersebut...


pasti.





Masa lebih berharga dari emas.


Anda muda? anda ada peluang yang banyak untuk beribadah, beriman, beramal soleh....





hari nih kita sihat...segar....


Hari esok....????



Kali ini wa melihat kehidupan wa...semakin hari semakin hampir pada panggilan maut...


Cuma kita tak sedar....


Akan tetapi..jangan la sampai takut sehinggakan nak kuar gi jenjalan pun..dah tak mo dah...

Be moderate, be average....

Pesanan wa pada diri wa...lu pe hal masih kat opis? yang lain-lain dah balik nak tengok TV Malaysia lawan Indonesia daaa.......


8 comments:

masMZ said...

Tacing pulak baca entri peluang kedua nih.... Tima kasih ingatkan saya masih muda.... erkkkk errrrr!!!

2.17am kat opis????? aissssssssss dah ada kat mana nih????? cepat kak, bola dah nak start!!!!!! Baju unipom harimau muda jangan lupa pakai! :D

Janggel said...

Kesat2 air mata....sedihnya.... Tengok nenek teringak kat embah di kg.... Umur lebihkurang sama.

Semoga semuanya kekal bahagia.... :)

Lily Riani said...

u gi 7 kali... i gi skali and it was 2002. i akan sesungguh nye jeles memanjang. ehheh...

Anash said...

masMZ,
haiya..itu waktu sudah pening..masih di opis pada waktu 7mlm, bukan 2.17 pagi..
baju rimau tak de...bulu rimau...errr..pun tak de..hehe
Ingat mengingati sesama islam...

Janggel,
selalunya nengok orang tua, hati kita transform lebih sensitif ..dan tak hairan satu hari nanti kita akan berada di tempat mereka (kalau panjang usia..)

Lily,
err...nih agak hairan nak komen ..salah reply / komen kot? untuk blogger yang gi korea 7 kali tuh kan? (hehe..)

masMZ said...

Tiba-tiba teringat, masa 11.11.11, 11.11pm laksss, tengah sebok studi blog 26 fakta akak!!!! Hahahaha sambil main msg2 :D

Anash said...

MasMZ,
Iye laaa...kan? masa tuh dok 'conference' 3 orang sekaligus....heheheh
lawak aaa...tak dapat capai sms, komen kat blog pun buleh...

fatt said...

sy rasa lily nak komen kat blog fid @ divasweet sbb dia pi korea 7x...hahaha..lily oi lily!

akak, sy pun rasa gitu. rasa makin hari makin hampir dgn penggilan maut..hehe..bila2 je kan kita ni. sy pun dh malas nak pikir psl soal jodoh ke hape sbb soal nyawa ni bkn kita boleh hidup smpai bebila...tah esok lusa mati. mati itu pasti. kawin itu tak semestinya klu miss bleh jadi murtad..eh mende ye sy ni..yela, kawin tu pd yg mampu tp rasanya amalan pun tak cukup so tak mampu lagi nk mengemudi...baik kita tambah amalan ye kak...

Anash said...

Fatt,
relex aaa..pasal jodoh nih, jangan kalut...buat cam akak nih haa....
layan diri aje...walaupun badge akak sume set-set angkut anak n laki bila jumpa...
ada yg kawan anak eh dah ambik PMR...
Usia masih muda, banyak lagi masa nak gi sana sini..enjoy life..but do it moderate...saham dunia dapat , akhirat pun dapat jugak