Monday, October 31, 2011

Siri 3 : Puffing Billy

Hari ke tiga....
Cek duit....
haa... ada lagi....



Apa plan wa plak ari nih?
Kita sarapan dulu..ok?
Tengok lagi cuaca untuk ari nih via TV...
24 darjah celcius?? Panas plak.....tapi wa kan kulit khatulistiwa...so, no hal le....





...sambil belek sokabar....
...sambil tunggu kawan wa dan isteri berbincang ....akhirnya....




"Come, we have a train ride...Puffing Billy..."


"From Belgrave to Lakeside.... "


ok...keretapi pun keretapi laaaaa...



Sila tengok harga ..



sila JANGAN tukar matawang ke Ringgit Malaysia...



Semputtttt.........


(dan wa bukan hari-hari datang sini..so, berbelanja mewah le wa kali nih...)




Tiket dah dibeli...wa dan isteri kawan wa aje yang akan naik tren nih, kawan wa tunggu kat satu tempat untuk hambek gambar wa ...lokasi ? rahsia katanya ....


Wa ok aje....






...yang ada kat Beufort, Sabah, pun, wa tak pernah naik...


tetiba yang ini wa naik???


layan aje laaa.....



Perjalanan mengambil masa satu jam ...


Sepanjang masa itu wa jadi bebudak ....


Tak duduk kat kerusi ...tapi


Duduk kat palang tingkap.....



macam mana dok kat palang tingkap?





...macam nih le...


kaki terjulur kuar...


hahaahahaaaaa........




Laluan banyak ke kawasan perhutanan...pokok gum....


Wa suka pokok besar-besar dan tinggi-tinggi....




Nih adalah lokasi rahsia yang kawan wa tunggu...Dia beriya-iya dok snap gamba..dan wa beriya-iya melambai-lambai tangan seolah-olah wa berada di mercu kejayaan....(apa kes???)




...budak pompuan nih dari Thailand....



...dan juga budak lelaki nih..dari negara Thai.....




..lagi permandangan yang sempat dirakam....






Dah sampai Lakeside....

(kebas punggung dok kat palang tingkap tau....nak sangat...)


Kawan wa sentiasa dok hambek gamba wa...


Sebenarnya...gambar di jembatan tadi, yang wa beriya-iya lambai....


errr...tak jadi...sebab kata kawan wa ....

tangan dia mengigil tak boleh nak 'kejar' snap gerabak yang wa duduk tuh....


.....perlukah wa marah???....


.....


...


.


takk....


wa kata..."Nevermind ..it's ok...not my luck having the picture taken that moment.."


(kalau ada gambarnyer, dengan perasaan riak, wa mesti dah paste dalam entry nih...)




Alo....kawan ko layan ko naik tren pun, dah kira baik dah..tau....

manyak komen plak.....


Nih lakeside....kami berjalan saja-saja nengok orang berkelah...


dan orang berkelah saja-saja nengok kami berjalan....dengan penuh kehairanan....


Mak & Bapak muka Aussie...Anak plak...muka Asia????





Perjalanan kami seterusnya....nengok binatang di ladang binatang....


tungguuuu.....



Citer lain :





Hari nih wa sayu ...


sayu melihat 2 orang lagi kawan sepejabat wa berhenti....


kawan yang boleh wa borak santai pabila masa santai tiba....


Semoga mereka berjaya & bahagia di luar sana.....
dan wa rasa pilu kembali.....




































8 comments:

Janggel said...

yey episode 3 dah kua!


OMDDDDDDD bestnya ketapi tu! Siyes leh dok bergayut kat palang tingkap cenggitu???? bestnya rasa macam nak terai la! Adoi mimpi nak jadi kaya! Nak jadi kaya!

Santek sungguh pemandangan di sana. saya terkaghum okay!

We want kanggarooo! We want kanggarooo!!!! Mana? Mana??????

masMZ said...

nak naik ketapi leh julur2 kaki kat palang tingkap!!!! *sambil goyang2 kaki hepi :D

Anash said...

Janggel,
Tunggu episod seterusnyer
Memang style gayut gitu..tapi siap le ...bont*t kebas..tapi akak peduli ape...
permandangan sana memang menarik...
akak pun nampak cun aje bila bergambar ...hheheheh...
kangaroo? jab eh...

Anash said...

MasMZ
yea...memang best masMZ...
seriusly akak tak hengat langsung masalah 'negara opis' di malaya....
kalau la korang ada...lagi happening ...
kompom banyak giler gambar....

Janggel said...

Huaaaaa ye ke gambo menariks? Nak tengok!

Tu la sape suh taknak bawak kami!!! Kalo tak pasti gambo penuh 14 album! Hehheee

Nak kengeru!!!

fatt said...

akak, sy tak pi puffing billy sbb dah pokai! hahaha...

janggel, ko nanti gi perth ko peluklah kangaroo tu puas2...mmg seronok...tp awas..jgn smpai kena tendang...aku punya teruja tgk kangaroo & koala...cam nak curik masuk dlm beg. tapi apakan daya, dorg lagi besar dari beg aku..hehehe

Janggel said...

Hahaaa tu la, asyik dengar mitos pasal kenggeru je dari kecik tapi belom pernah bertentang mata bersua muka, cane la agaknya kan? Betolke kenggeru bleh masuk boxing? Hmmmmm

Anash said...

Janggel
kangero..???tunnggu next entry
memang deme binatang cute...
rasa nak angkut satu zoo bawak balik ...
betul lah ..gi perth nanti sure jumpa deme tuh..(nak ikut leh??hahah)
fatt,
akak pun hampir terkedu nengok fee dia...tapi bukan selalu datang, akak belasah je bayar...(kelat sambil senyum...)