Friday, October 28, 2011

Siri 2 - Churchill Island & Philip Island (Bah 1)

Hamboi tajuk...
macam tak nak kalah ...
Siri 2 (Bah 1)...
banyak sangat nak citer ker ?
Padahal..banyak gambo je yang nak tunjuk....



Hari kedua wa di sini, kami bercadang keluar dari bandar melben ke selatan tanahair...tanahair kawan wa....




..tapi sebelum kuar, sila lihat ramalan kajicuaca kat TV...


..10-16 darjah celcius..dengan sedikit hujan sana sini...




..nih sarapan wa sepanjang dok sana....




roti canai? sila lupakan buat sementara waktu...nasik lemak? toksah idam, bole tak?





...sambil belek 'crumb' letak madu dan mentega, wa belek jua sokabar...


muka depan...


citer pasal semalam....
di bandar melbourne...


mmmm....







nasib baik si Andrew dan Jake tak nampak wa lalu kat situ...kalau tak, harus muka wa yang terhias di dalam sokabar ini....


alo..ko tuh bukan salah sorang dari 100 penunjuk perasaan...


ko hanyalah seorang yang perasan.....


heheh






Abis belek (bukan baca sokabar...malas aaa..sume bahasa omputih, wa bukan terre vocab pun...) sokabar, wa dan kawan mulakan perjalanan..

Dalam 1.5 jam , nih le permandangan yang wa nampak...



Tiba di Churchill Island, wa gi nengok pasar tani deme...

kot la ada jual daging lembu salai ke...

daging anak kangaroo ke...

daging platipus ke...

wombat?

itik nila?

kucing hutan?

.....(kalau layan, mau satu zoo senarai binatang wa nak letak...)


Laa... ada rupanya daging kangaroo....

Bersalut wain merah dan bawang putih lagi

amacam?


Pas abis berlegar kat pasar tani itu, (dan lepas abis sume mat & minah salleh nengok wa sambil kehairanan..mana sesat le orang asia nih...), kami pun masuk dalam satu kawasan ladang, menempatkan peninggalan zaman 1872 di mana mula-mula manusia datang 'mendarat' di sini...




Rumah contoh deme ...ni ruang tamu....





nih ruang dapur plak...nengok tepi kiri ada mesin jahit tangan...sebijik macam mak wa ada kat kampung...(dan tiba-tiba wa syak mak wa orang Aussie....dan wa Pan-Asian???...*sambil meraba-raba idung wa*...)..mmm padan le orang kat pasar tani dok pandang-pandang wa...rupanya kecantikan wa mereka terpegunnn....oooooo....demammmm.....(hehe..)




nih tempat besen mandi dulu-dulu..berus itam BUKAN untuk sental badan..ok...tuh nak sental cerombong asap rumah deme....




Wa suka sangat nengok pokok yang tinggi-tinggi nih..memang besar..ntah bape la usia pokok tuh....wa rasa macam citer "Alice in Wonderland"...dalam kes wa..."Minah and Wonderpet..."

suke,suke.....



Kawan wa punya la letih nak tunggu wa dok focus pokok sambil klik sana..klik sini..


..bukan nak focus apa yang dia cerita...


sikit-sikit wa kata..."opppp...stopp...stop..I need this picture..."


karang jalan lagi 10 tapak...wa kata lagi "ooppsss...sorry..wait for a while..I adore this view..."


jalan lagi 13 tapak..."jab eh..cantik aaa gambar nih..."


jalan lagi ke depan..."weh..tunggu aa...wa letih le...eh...jabbb..jab....pokok nih cantik siottt...."


kan? terus belasah cakap melayu....


Kawan wa dok geleng kepala nengok kesengalan wa yang kekadang melampaui batas ubi kayu...






Jaket biru bukan wa punya...wa pinjam sebab cukup tebal untuk wa hadapi cuaca sejuk malam nanti...




apa? malam?


wa ke mana malam-malam nanti?


tungguuuu..



nah, baca le nih...ilmiah dari sudut gambar....





dah gambar sana sini, lapar...wa telan hot cholate with cookies...


this was my lunch....


(diet wa dah mula kacau bilau...tiada sayur mahupun buahan yang wa telan setakat ini...habis le..payah nak gi tandas pas nih....)




next entry...wa nak skodeng apa malam nanti....??? tungguuu....































9 comments:

Janggel said...

Huaaaaa gigih tulis entry pagi sepi'eee... Cayalah, barula namanya blogger travelista tegar!

Amboiiii rupanya berketurunan mat saleh ausie!!! Kagum! Jeles !!!*tetibe... Nak gak ada mesen jait camtu kat kg! leh fefiling mat salleh ausie gak!!!!


OO pi jenjalan kat pasar eh...gigih akak pegi pasar kat melben.... bawak balik tak cili giling?


Canteknya tempat pulau tu.... *jeles lagi...

Anash said...

janggel
apa kurang nyer janggel..first to comment..gigih gak tuh
huii..belum tahap travelista tegar le..tuh fatt cover

kan? akak pun tak perasan akak ada coldblood Aussie...hahaha (coldblood bukan ke specis cicak?)
cili giling tak de..yang ada..popcorn...
memang cantik...sila la jeles..heheheeh

Janggel said...

pepagi ni tengok gambo penkek tu rasa lapo lak....huhuhuh

gigih tau tautau je dah ada bahagian dua! Haish! memenag gigih!

Anash said...

janggel
hehehe...
memang gigih...ntah bila nak abis citer melben nih

zooramyra said...

halo darling..pari tu stingray okay...bukan blueray tapi...stingray. makan pari bakar best juga kan???

Anash said...

zooramyra

Thanks dear...biasa la ..vocab BI fail...heheh
(mode nak makan ikan bakar tetiba muncul)

fatt said...

amboi tak menahan akak punye feeling tu..jap sy nak cek hidung sy..okla..tak brp tinggi tp kembang sikit..biasala..tamak oksigen! hahaha

Janggel said...

Hahah sesekali kak anash nak feling idong tinggi kan! Cam kene plak. Hehee

Anash said...

Janggel & Fatt
weh..idung akak memang tinggi la...
hahaha.....(gelak tak ingat ...semput baru padan muka..)