Monday, September 23, 2013

Pepagi Dok Tepi Tasik Masjid Uniten

22 September 2013
wa keluar awal dari pagar rumah ini
Jam 6.30 pagi 
untuk?

abaikan pagar-berkarat-malas-nak-cat itu
*masa nih...lu ingat lu sorang je gigih bangun awal ? 
padahal....ada lagi bangun lebih awal dan dah pegang steering *


wa ke sini
mana?

oooo...sini je???


nampak tuh?
tuhhh....dah ramai sampai
sume dengan satu tujuan
iaitu

tangkap gambo Masjid Uniten


wa dok adjust
pesal plak gambo awan atas tasik lagi lawa dari langit?
ok
aleh ke kanan pulak 


kan?
*masih tak faham nape gambo tak menarik?*
(sambung menung belek kamera sendiri)



macam sama je???

di kala ini
matahari mula menyinar dengan terik
(sapa nak buat solat dhuha...elok sangat dah!)
ok kita alehkan pandangan ke belah kiri plak...

ini BUKAN efek Fisheye...
memang bangunan hotel tuh melengkok

ok la
jom balik
lapar
maka wa ajak mereka mereka ke...
Roti Canai De Bukit, Bangi
mana?
adalahhhhhh.....
*ramai plak masa kami datang makan*
(tiada gambar roti canai telur dan teh tarik kerana kami sudah lapar bangat) 

dah kenyang?
jom balik rumah masing masing
dan wa diberi Durian nih..dua bijik!!!

boleh buat pengat durian 
atau makan begitu saja
yes!!!!
best best!!!!


err..
agak-agak
putik buah durian nih boleh membesar tak?
.
.
.
.

*banyakkkkkkkkkk la pengat durian lu nak buat dengan durian kecik gini?*
.
.
.
.
.

(tak aci..DrSinga dapat 7 bijik putik durian...untungla banyak pengat durian dia leh makan)
*hihihi*


wa ke sini
selepas dirojer-rojer 
oleh DrSinga, dan difollow juga oleh CikPuanLawa

DrSinga tanya
mana tempat menarik untuk dihambek gambo di Bangi
wa boleh terpikir Hotel Equtorial, Bangi?
padahal Masjid Uniten nih lagi cantik permandangannya...

*nampak sangat lu suka pi hotel LEBIH dari masjid*
(satu 'tembakan halus' tepat kena pada hati wa)


yes..dapat 'lakegift?' dari DrSinga...bukan 'doorgift' sebab sini takde pintu...(ok..wa merapu)
iya...
wa nih kadang kala lupa diri
tolong sedarkan wa jika nampak wa tersasar dari jalan yang lurus.

suka tengok muka binatang ini..walaupun sebenar ganas, tapi...sweetttt je bila 'senyum' 
gambar ini tiada kaitannya dengan beliau
*ehem ehem...DrSinganyer edisi leh tengok di SINI*


awas...dalam gamba beliau yang cantik itu..kelihatan wa agak berisi dari biasa
kerana memang
wa dah gemukkkk!!!
(hakikat nyata tapi pahit untuk diterima)
*lari pekup muka masuk bilik tapi sempat sambar cekelat sekotak*
ok
sekian entry merapu wa kali ini
Oh ya...CikPuaNLawa nyer edisi adalah di SINI

PS: terima kasih atas masa dikongsi dan ilmu diberi oleh kalian berdua...
dan sekarung 'doorgift' dari DrSinga...
..how I am suppose to say I Hate you???...
hehehehe...    


16 comments:

Janggel / Rain said...

Huntungla jurugambar professional katanya!

CiKPuaNLawA said...

dah ok ni.. reflection nye dah cantek ...
yang penting asap fogging tu ade dalam gambo.. hehehe..

mekaseh kak bawak kiteorg pegi masjid uniTen, makan roti canai sedap dan kutip putik duyan... ;)

Don't Afraid to Try said...

tempat sy menimba ilmu ketika dahulu..

bg sy tmpt ni ttp cantik...masjid di tepi tasik..n sy mmg suke klu dpt terawih di sini..

Time Traveller said...

Boleh la amik akak jadi photographer wedding saya ek nanti hahahaa.. :D

Durian kecik tu boleh ke makan??
( Ni mesti rembat dekat ladang berdekatan Uniten hahahaa.. )

Jari Manis said...

Wah..gigih kak anash bangun awal pegi ambik gambo jer..kalau time ni JM baru bangun nk solat subuh..kalau time cuti paham2 je lah heee

Dr Singa said...

haah !!
dalam air lagi cantik!!
cuba terbalikkan 180 derjah satu gambar tu !!


derian kita dah start ada bau derian!!!!

Dinas Aldi said...

Adoi, tercekik gelak tengok buah degheyan haluih tuu!

Err, dalam gambaq ke5 & 6, awat tepi masjid tu nampak berasap eh?

Dr Singa said...


chop..

i hate you too!!!!


:P

Dr Singa said...



wa curik gambar minion .. bawak jumpa minion yang lain kat sana!!
:)

Anash said...

Janggel,
mana plak pro? amatur lagi laaa


(simpan sarung camera)

Anash said...

CiKPuaNLawA,
ha a fogging tu nampak
hehe
ish..yg bwk ke uniten tu drsinga
akak bwk pi telan roti canai je
heheheee

Anash said...

Datt,
jangan tatau..setibanya akak di sini teringat Datt janji nak bwk akak mkn rojak sedap...
bila?
bila??
hehehe
masjid tu berair-con,kan?

Anash said...

TTB,
ha? bila nak kawen?
cepat bagitau tarikh
akak nih sibuk tau sejak terre hambek gambo masjid nih!!!
*riak tak hengat?*

haip..itu putik durian pungut depan rumah orang laaaa....


Anash said...

JariManis,
gigih sebab ada geng dah sampai lagi awal dari akak
segan laaa...derang lagi jauh rumahnya


hehe

Anash said...

DrSinga
hui..byk nyer komen?
sila la copipes gambo tu
namun nak buat mata juling, tidak kott?

hahaha
I HATE YOU BACK!!

hahahah

Anash said...

k Dinas,
tajam nyer mata!!! sah makan carrot banyak nih

itu fogging
pagi2 dah ada fogging..
hahaha

iya durian tu kecik...hhehehehe...