Wednesday, March 27, 2013

Tasik Kenyir - Part 3

nah ambik gamba nih dulu...
(pegang balik pisau lipat...asah kasi tajam...)
nih gamba wa yg biasa aje...
gambar derang-derang lagi luar biasa...

ok..tipu aa wa bangun tido dah kesiangan...
sebenarnya, kami tunggu matahari terbit.
katanya depan boathouse je leh nampak matahari..

tapi malangnyer
tak de.
matahari malu
nyorok balik awan yang tebal..
kami pun buat la aktiviti bebas kami..seperti main congkak dan menenun  

wa akui
masa nih
wa belum mandi
hahahahahahahah...
(itupun nak citer??)


cer teka..kaki sapakah itu???yang pasti BUKAN kaki wa
nih gambo wa hambek guna henpon.
iya
di kala ini
wa banyak gunakan tenaga bakti henpon 
dan kamera tinggal 2-3 takuk bateri
...

sekumpulan perenang negara pengail negara
mengail ikan
untuk kami dapat merasa
ikan fresh from farm lake
(thank you!! thank youuu!!!! )

manakala kami?
pergi ke sungai Terrengan.
bukan nak mengail


tapi untuk pijak2 batu di sini
bergambo


ada arus
tidak kuat
mendamaikan 

nih gambo wa hambek guna henpon-yg-dah-basah-sebab-wa-jatuh-dari-bot
hahahaha..
apa la wa nih
sket-sket jatuh
ok..tergelincir..dari bot..masa turun..ingatkan dah cetek nampak sungai tu
(iya..wa tertipu-tipah dengan kejernihan air sungai)
..sekalituh...
hambek ko...separuh badan wa basah...
sempat julur kamera elak kena air
tak hengat
yang henpon wa dalam poket seluar jogging
arghhhh.....



tapi...leh plak berfungsi henpon wa?
(belek-belek henpon...sayangggggg kamuuu...)
nih pun gambo guna hp...compare gambo bawah...


nih guna kamera - tinggal 2 takuk nyawa bateri
ok...2 takuk..
(nebes..ada lagi 1 malam 1 hari to go!!!!!)


tempat nih
katanya lubuk ikan kelah
sume datang sini
nak memancing kelah 
bukan ikan paus 
mahupun ikan salmon

nun hujung sana...


dan nun hujung sinun...
(sambil memoncongkan molot ke sana...)
tuhh..tuhhh...sana lubuknyer...


cantik,kan gambo cikgu Gai...
(wa dok usap-usap kamera wa...)


ada gak tanah runtuh...

masa untuk balik
jom...
selepas puas bermandi manda di sini
(wa tak mandi...percayalaaa.........)

warna sungai yang lawa.
masa nih...agak tinggi aras sungai
jangan tertipu dengan jernihnya warna sungai
(lap henpon dengan penuh kasih sayang...)

macam kennnnnaaaaaalllllll aje mereka-mereka ini?
haiiii bangggggg abangggg sumeeee....!!! 
sila gigih carikan ikan untuk kami makan...ok??

Kami tiba di boathouse, dan makan tengahari, terus berlayar
ke mana?



empat jam perjalanan
APPPPPAAAA????
Ompek jam??
sempat tido bangun tido bangun tido tak bangun-bangun nih


untungla mereka
bateri mereka banyak nyawanya
ntah banyak mana la gambo derang hambek
wa???
mmmmmm....
(telan air tasik liur berkali-kali)


model bukan upahan


kami hampir tempat yang dituju
bakal bermalam di sini
mana?
mana?

nak dekat dah...
(sambil genggam kamera harap bateri tetiba boleh jadi 4 takuk kembali)
padan muka wa
buat lagi ....
tak bawak charger bateri kamera
ko dah le kamera tak sama jenis dengan derang-derang sume
mana leh share-share bateri mahupun charge...
yang ko bawak
salinan kertas kerja opis...
hahahahahaha...
(standby takut bos call..leh discuss pasal kerja..padahal line henpon tak de kat sini!!)
padan muka ko!!!!
dah cuti tuh..buat le cara cuti.....

haaaa....dah nampak dah
tuhhh....
kami akan bermalam tepi wakaf tuh...


dan ini
adalah permandangan dari gua tadi
eh
wa tersebut gua????
gua apakah itu?
Tungguuuuu....

Situasi sekarang : wa masih 'terkurung' di bandar Kuching
huhu
cepatla abis kije wa!!!!!
tulung!!!!



15 comments:

Dinas Aldi said...

Cantik! Dan damai! Dan berharap bateri kamera yg tinggai 2 takuk tu cukup untuk hambek gambor lagi untuk entri seterusnyaaa!

Awat tak bawak charger.. *nanges*

dzuchan said...

kelas outing ngan pakcik makcik berkamera besar lagi canggih (ampunn kakkkkkk :-))
kak, dlm boathouse takde electric ke? awat x bole cas kamera?

walaupun guna kamera HP, dapat "feel" tempat nih

Biqque said...

haih tak sabar plak rasanya nak beramai2 kat siniiiiii...

Don't Afraid to Try said...

kak anash..

sy tertinggal rupenye...dh masuk part 3...huhu..

gmbr kaki tu scary la kak...tetibe jer ade kaki kt atas..

byk nau drama nyer..klu akak pg lg sini sy nk join jgk..rindu dgn kenyir..

Anash said...

K dinas,
pelupa
tu sebabnyer ...
memang cermat gile bila bergambo

damai....
(sambung nanges)..

Anash said...

dzuchan,
akak pun dah taraf makcik-makcik dahhhh....
heheh
aka terlupa nak bawak charger
elektrik memang ada, guna genset.

hp pun bole...huhu

Anash said...

Biqque,
serius ker nak ramai2 di sini?
aktiviti cuma bergambo, dan tangkap ikan...

Anash said...

Dont Afraid to try,
nak dtg? leh join kalau derang buat lagi...why not???

kaki? tergantung ,,,hahaha...
kalau ada..akak hint2 la nanti dlm blog...

Janggel / Rain said...

Mula-mula nak tanya, rumah bot tu takde plag nak charge bateri henpon ke, lepastu baru terbaca rerupanya tak bawak charger, padan muke kekekeke.

Wow pro sangat gambar2 akak. kagum waima pakai Henpon.

KBAI

Anash said...

Janggel,
cis..

iya
hp biasa
bukan S3, S4 mahupun SS22
err

kbai

gadisBunga™ said...

kelasss gambo2 enpon akak....! Hihihi. Kenyit ni saya tak penah sampai lagi. Tp tidur dlm boathouse....wewww tak sabar pulak nak rasa nih!

Psst..haritu gi chini pong kitorng tak mandi pagi masa boating pusing tasik. Nak balik baru mandi. Hahahaha!

Ely Hasrul said...

cantek kcc, diharap keluarga bahagia dpt juin ke langkawi ..

Anash said...

gadisbunga,
iyaa...
akak mengharapkan hp backup gamba akak di kenyir...
hehehhe
waahhh...tasik cini?
best gak tuh..
apa? tak mandi
ele..tak de sapa hambek kisah kot?hahahah

Anash said...

ely,
akak memang cantik...
(perasan yang amat?)
heheh
harap la keluarga bahagia ely leh gi langkawiiiiiii!!!!

Time Traveller said...

Mana ikan2 yang di pancing oleh jejaka2 tu semua hahaa..