Monday, December 19, 2011

Gincu di Tiang Gol, Kedah

Esok, pas makan pagi, kami segorombolan-makcik-kiazhs ke Pekan Rabu....




(pening pala? sempat lagi snap gambo dari tingkap bas...)








...pagi2 jenguk pekan Rabu..kan...kedai lum bukak...



kami pakat menung, dalam tak sampai sejam....





..kedai pun dibuka secara meriahnyer...



tak sia-sia tunggu dengan berbaju kurung dah gaya cam gi beraya..







makanan.....





..pakaian....





inilah yang dikatakan "jom, kita tengok bola...jommm..."


tengok bola plastik ramai2 sambil nunggu bas datang hambek kami ......




..pakcik wa...pada mulanya wa musykil..nih..tido ke...baca...???



Rupanyer tak bawak cermin mata...tuh la gaya-bebas pakcik wa membaca sokabar...



hehehe......
Di pekan Rabu, wa tak de la membeli barang sangat...amat berhemah dan tinggi tatasusila wa untuk mengekalkan budget yang ada dalam henbeg-cap-ayam wa...karang salah budget, mau tersasar cashflow wa tahun nih...


pas shoping, ziarah kubur...


haa??? kata kenduri kawen...??? Ziarah kubur sapa plak?





...rumah perantin pompuan belah nun sana..kena melalui kawasan perkuburan.






malam semalam..wa tak de la gatal tangan nak bergambar bagai bila lalu sini...





itupun cucu wa ....Ulang kembali....CUCU Wa dok kata ..."mummy...mummy..who is that?...who is that???...sambil pegang tangan mak dia dok tunjuk2 hala kwn kubur malam semalam....





kanak-kanak bercakap benar....



Wa suka style rumah lama macam nih...





Anak buah wa ...



nengok cawan tuh..yang jernih tinggi besar ada ikan guppy...



kalau wa, nak letak ikan..ikan..ikan



.....ikan keli aje la..tak cukup lauk, tangkap je ikan keli....






ko ado? orang datang makan bawak balik bunga telur...wa dan group wa dapat bawak balik mangga....





hahahaha...tuan tanah bagi sebab wa terlebih sengeh-sengeh masa makan nasik....





betul la





senyuman satu sedekah dan murah rezeki.....





"Pakcik bagi kat ko sebab dari tadi dok sengeh-sengeh senyum kat pakcik..."



"ala...pakcik...malu I tau...." (sambil kuis-kuis pasir tepi jari kaki..)



hahahaah



(anakk pakcik yg stok hensem-hensem...tak de ke???-sempat lagi mengatal....)




dah abis upacara mengambil gambar di depan umah ini....kami pun beransur pulang ke tanahair...(ek ele...macam gi o-be-c plak?)





..sepanjang jalan, wa kejab-kejab tido, bangun, tido, bangun....



..abis tuh , nak wat apa...
takkan lipat kain baju dalam bas kot?




singgah sungai perak R&R....tak de mood nak beli buahan di sini..ntah nape...



(ele..cakap aje la ...duit ko dah nipis dalam purse tuh...tak de mood kunun...)





gitu la citer rombongan cik kiah ke Alor Star......naik bas





..dan ini adalah hasil tanaman dari pokok wa di Melaka.

Serius...sedap lagi dari yang ada di Tapah...

fresh from the tree kekdahnyer...

free aje...kan, mak...kan....
Gitu la citer ringkas wa di Alor Star, Kedah.

Pasnih...wa ke mana? ada le...




11 comments:

fatt said...

jauhnya kak...sampai ke aloq staq...naik bas reramai mesti syok bercerita. budak2 mesti lari depan belakang kan?

anak buah tu nampak ape? errr

Janggel said...

Huaaaa sopink kat Pekan Rabu tak hajak pong!!!! *mencik!

Leh tahan gak eh panten tu lawa+hensem hehehe..

Jap..adakah saya tersalah baca..cucu??? Cucu wa??? cucu wa = cucu kak Anash? muahahahahahah!!!!!

Anash said...

Fatt,
bebudak dalam bas elok aje ...sume reti duduk diam...
anak buah tuh nampak ...ntah...tak mo le akak nanya dia ....akak nih terlebih penakut sebenornyer...

Janggel,
iye...akak dah ada cucu..ok?
hehe...nenek rockkk!!!
panten memang hensen+comel....nengok aa mak saudara dia camneh cun !!!hahahah...(golek sendiri dalam bakul)
mana ade akak shoping???jenjalan aje laaa....

Ely Hasrul said...

kahkahkahkahkahkahkahkahkah aduishhh lawak laaaaaa kahkahkahakhakah.. jom tgk bola? kahkahkahkah ziarah kubur? kahkahkahkahkahkah okeh sumpah lawak! hahahahha

penah g pekan rabu nih zaman awal tahun 2000 dulu eceh ayat xbleh lah.. bahaya tul letak gelas ade ikan2 nih.. kot tersinggul jatuh mmg betol lah, bleh trus buat lauk haha

masMZ said...

K.Anash,

pis meknet aloq staq takdak ka??? Hahhahaha.... Biasa borong asam jawa kalau kat Pekan Rabu tu...

Macam kenduri suka hati je, sempoi siap buah pauh bagai, singgah sana sini lagi.... penghayatan penuh!!!!

Lily Riani said...

pengantin pompuan lawaaaa

Anash said...

Ely,
adui..tang mana lawak weh???? dok baca balik blog nih kot ada salah nulis ker?(heheh..i like you like..)
tu le nasib ikan tak kuar dari gelas lalu merenangkan diri dalam kuah kari ....

masMZ,
laahai...akak lupa nak beli asam jawa la weh...baru teringat...(ele..macam le akak nih suka nau masak...hehe)
pis meknet? ada tapi tak dok mood nak beli...

Lily,
memang sweet itu perantin...suka nengoknyer...pandai anak buah cari..hehe

DrSinga said...

kalau cucu yu kata..
"mummy...mummy..who is that?...who is that???.. lompat lompat !!!! "


mencecet Beb!!!

Anash said...

DrSinga,
yeaa...dengan wa sekali melompat-lompat...serammmm siot...

Cawan said...

serius gambar akak amik mmng cantik..

kamera + skill kan kan? hu huuu..

Anash said...

Cawan,
err...(sambil malu-malu sorok muka bawah meja...)...
iyer ker...thank you..thank you...
hehehe