Monday, June 16, 2014

Kenduri Kawen Sana Sini

Assalamualaikum...
heheheh...
belum apa-apa dah kantoi bila updet entry nih
apa silap ntah internet...or salah tekan ...
entry nih dah diupdet..dengan gambar je TANPA tulisan..
hahahaah...wa yang megong atau internet?
dah tak suprise..kan.

ok..ok...berbalik pada kisah entry nih
cuti sekolah..kalau tak meriah dengan kenduri kawen sana sini
tak sah
hari minggu je..penuh FB status kawan-kawan kawen
status gambo pelamin anganku musnah
status gambo nasik minyak
status gambo perantin (pengantin)

sama la entry wa kali nih
Yang kawen nih sepupu wa...

majlis resepsi dari pihak perempuan di Dewan Merak Kayangan, Jalan Semarak,KL
*wa sesat pi sini..cisss punya WAZE..abis celah lorong rumah orang wa lalu *


makan nih dulu 
sebelum makan nasik


mengambil gambar ini
secara menyangkung...dan terus dok adehh adehhh sakit kaki 
bila bangun dari sedar dari posisi menyangkung
demi composisi yang hebat..katanya la.
ceh
ini adalah pada 7 Jun 2014.

Dan 
8 Jun 2014, berlangsung di rumah mak dan bapak saudaraku di Shah Alam

wa banyak lepak di sini
sebab
ada aircon-sejuk
kat luar-panas
heheh


anak-anak saudara yang datang dari Melaka
siap ada badge-nama

takala kedua-dua rombongan ahli keluarga pihak perempuan tiba
sila ambik tempat duduk
jangan makan dulu
ada tazkirah nak disampaikan
apa?
tazkirah?
iyaaa....

dalam 15 minit aje tazkirah disampaikan oleh ustaz ini
Jangan tanya nama ustaz nih sapa
wa tak tau


adik bungsu si perantin
jadi kameraman, jaga PA, jaga apa lagi ntah...


kuih-muih
pesal plak wa rasa macam open house raya je nih?


muffin cekelat / muffin blueberry
untuk para tetamu 
selepas selesai majlis, wa lepak lagi ...
saja-saja jeling kot ada yang boleh ditapau bawak balik
*sambil bersedia lori nak angkut kerusi perantin tu balik rumah sewa*
(buruk perangai) 


"ni adiah untuk sapa? tak tulis nama? 
perantin ada 2 pasang...aaaa..pepandai la"
bebel pak saudara wa
sambil belek belek hadiah perantin

"nak tengok gambar nikah aritu?"
tanya mereka 
"ok, atuk pasang kat TV...belum buat apa lagi kat gambar tu..."
"ok"


gambar senget?
cucu pun tengok senget jugak...
hahaha
adehh


"jom selfie jom"..kata sepupu baru wa
"ok" serentak jawab si kakak dan adiknya yang kembar itu
"kakak ada FB tak? bole tag gambar..." tanya sepupu baru wa
"mommy kata...dah darjah 4 baru boleh ada FB" kata si kakak dengan konfidennyer
(jab...darjah 4 ker...darjah 6? wa tak ingat ....)
belasah aaa 

jangan lap skrin PC / HP/Lappy anda
memang gambar nih kabur

apa? nak tengok muka pengantin tu?
ok
ok


selamat datang ke keluarga kami wahai sepupu-sepupu baru wa
dan tahniah kepada sepupu-sepupu lelaki wa ...dah jadi laki orang dah
sapa nak tengok wa pakai tudung kaler apa masa nih?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
(bunyi jentik-jentik berenang dengan riangnya di tepi longkang)
.
..
*tak de sapa yang nak tengok kot?*


tepek jugak lah..
hahah..me and my beloved auntie
pengganti mak wa

selepas abis kenduri ini
selang sehari..pada 10 Jun 2014, wa dapat perkhabaran
Fatihah..sepupu kepada sepupu wa yang baru kawen nih
telah meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya
(sepupu belah mak saudara..bukan sepupu belah kami)



wa.....terkejut
kami...tergamam
takala menerima berita ini

menerima sepupu baru
kehilangan sepupu lama

walaupun wa tidak rapat dengan beliau
tapi dengan kehadiran ceria beliau bersama ibu dan bapa beliau 
sepanjang majlis pertunangan, majlis resepsi dan majlis kahwin
wa masih terbayang-bayang arwah yang masih muda itu

Al-Fatihah buat mu dik Fatihah...
semoga Jannah tempatmu di sana

*kematian itu pasti...dan kematian seseorang itu tidaklah dicepatkan mahupun dilambatkan*

Pada 14 Jun 2014, sebuah masjid juga telah terbina

makan nasik-abislah diet wa
eceh...diet kunun


kami menyaksikan peristiwa bersejarah ini

pasangan perempuannya comel

dan pasangan lelakinya juga kacak
dan bertanggungjawab..

tahniah dik...
jangan gaduh-gaduh lagi tau
hahaha


Dan entry seterusnya,,,
melihat kayu


dan kayu
dan rumah kayu 


dah boleh agak di mana..kan?

dan di dua tempat yang berlainan...
kami kami melanggar sempadan negeri
dalam satu hari
sahaja
mana?

tunggu entry seterusnya
*gigil lap beg kamera-baru-dapat-pinjam*

4 comments:

mrs.smile said...

bekenan ngan kasut pengantin tuh..
heheh comey bebudak tu terteleng-teleng kepala..

akak si budak kecik lelaki yg bawah tu saya chop..nak buat menantu :P

Anash said...

mrs smile,

akak pun berkenan gak..tapi..
tu siap baring tengok gambo bebudak tu

hai..yang pompuan tamau chop?

Dr Singa said...

hahhahahhaaaa!!!
hhahaachummmmmmmm!!
* beg banyak abuk *

Anash said...

Dr Singa,

wa tak de resdung
wa ok je

(sambung lap beg pastu simpan dalam plastik kedap udara)
eheh