Thursday, June 26, 2014

BPS-Teaser


Assalamualaikum..
bersiaran lagi wa di arena blog
kali nih wa pergi jauh sket bercuti
satu hari je
cuti?
*hamboi?*
 tengok bunga teratai

 tengok bebola kaler kaler dalam air

 di kawasan di mana nampak pokok tinggi
Back To Nature again?
(tak reti-reti nak duduk diam,kan?)

 dah kata balik ke alam semulajadi
maka
sila basuh bekas makanan dengan sabut kelapa

wa bercuti dalam negeri je
tak pi obesea pun
(sedih la kunun)

 lagi sekali
mendongak ke atas
melihat dedaun hijau melambai
(eceh..ayat...)


 dan dongakan kali nih
wa nampak ...."eh ..tu petai laaaa...."
dan secara otomatik
kengkawan wa ketika itu
terus berkata..."haaa..aaa laa..petai le !!!"

 musim panas telah tiba di Malaysia
heheheh
kami kami kami kami kami di mana?

 dah nampak dah klue seterus?
negeri Selangor kedudukan taman ini


aktiviti santai
bersama mereka-mereka-mereka itu
dengan kami-kami-kami-kami yang 'bertugas' ketika itu
tunggu kisah wa seterusnya

(sambil telan air sejuk dalam kondisi cuaca panas..adalah...bestttt!!!)

9 comments:

mrs.smile said...

Hi akak!
banyak betul gambar mendongak ke langit dalam entry nie..hehehe

hamboi jenjalan sungguh akak sorang nie yer..rasa mcm tahu, tapi nak gak tunggu akak publish sendiri kat mana :P

Dr Singa said...

hamboiiiii!!!!

* hulur satu plestik air barli ais ikat tepi *

Anash said...

mrs smile,
banyak dongak sebab kunun2 eksersais tengkuk...(tapi pegang lutut...hahaah)

ooo dah tau..nih mesti dah pernah sampai sini,kan?
sysss...heheh



DrSinga,
hahahaha...
(tak bawak yang 'besar' tu..sebab takut tercalar lense)

*terus bagi satu baldi air bandung*

Hafiz Yusof said...

wahhh...syok yer akak bercuti...
kat mana akak bercuti tu..?
nampak best yer nature2 tu..
jauh tak kak...?
ada jauh mcm belom x..?..hihihi

#adamukasayatak ....hihihi
#nakovershadow..

kikiki...kbai...

Anash said...

hapiz,
nak ker akak tepek muka piz bebanyak dalam blog nih?
ewahhhhhhhhh....
panas aaa 'hutan' tu...
ahhaha

Jay said...

Tepek jek muka dia bebyk...nak gak ria rasa cam retis yg fofular....😆

Anash said...

Jay,
kalau tepek muka dia banyak2
takut
takut
takut
dia lupa diri



hahahaahah

Wak Gelas said...

salam ramadhan cik kak anash tuu.,

Anash said...

Wak Gelas,

Salam ramadhan juga buat en wak dan keluarga di sana.