Monday, May 5, 2014

Projek Iqra 2014

Assalamualaikum semua
jumpa lagi
tak....wa tak pi mana-mana pun cuti Hari Pekerja
wa...gunakan hari itu dengan...


tido dalam longkang dengan nyenyaknya...
usia meningkat...sukati wa aje nak tido mana sempat,kan?

ok...wa merapu..
berbalik kepada kisah asal..

Projek Iqra 2014 nih amende?
Kalau masih ingat lagi, tahun 2013, wa pernah menekan..eh..
meng'highlight'kan..err..
meng-warwar-kan (haa..baru betul)...
tentang derma kepada anak-anak yatim / ibu tunggal..
leh klik SINI jika lupa...

Tahun nih ada lagi..pihak penganjur sasarkan 7 buah rumah anak yatim.

kita ada keluarga yang lengkap.
jangan lupa..ada yang tinggal tanpa keluarga

 usaha kita kecil di mata orang lain
mengharapkan pahala berganda?.
tunggu bulan Ramadhan baru nak derma?
jika nyawa kita masih ada di Bulan Syawal tahun ini....



tak banyak sumbang, sedikit pun jadi lah
wa yakin
semua pembaca blog ini berkemampuan
pasti senyuman terukir di wajah anak-anak yatim itu walaupun mereka tidak mengenali anda


wa yang baru sahaja kehilangan orang yang disayangi
terletak nya tanggungjawab digalas 
bagi sempurnakan amanah ibunda wa
wa mahukan roh ibu wa tenang
di sana
*Al-Fatihah*



kerana wa tak mau gelapnya kubur ibunda wa
lagipun
ibunda wa dah semakin jauh meninggalkan wa

wa berharap..akan ramai yang menyumbang
untuk projek anak yatim / ibu tunggal ini
bagaimanakah caranya?
sila layari di SINI

kelebihan bersedekah..berderma..ke jalan yang benar..ke jalan Allah..
banyak boleh kita layari
di alam siber yang moden ini

jika kita boleh ringan tangan dan jari
meng'google' ilmu..mencari fakta
apakata
ringankan jari itu
dengan menderma...

SEMOGA KITA SEMUA BEROLEH KESEJAHTERAAN
dan 
KEJAYAAN DUNIA DAN KESENANGAN AKHIRAT

sempoi kan entry kali ini?
heheheheh...

NOTA KAKI : Anda tidak akan jatuh papa kendana jika menderma
Anda akan jatuh terduduk sekiranya andalah yang  meminta-minta(tanpa usaha)
ok..wa tak reti susun ayat cun cun
nite sume
(tarik selimut-dap nyer tido time hujan)
*tido balik?*



8 comments:

mrs.smile said...

terima kasih akak share benda nie, insya-Allah semoga dipermudahkan urusan :)

akak, bisnes serai masih berjalan? oops tertiba tanya kat sini..takde contact akak

Chawanna Na said...

Insya Allah

Hafiz Yusof said...

In sha Allah....

Anash said...

mrs smile,
sama-sama dik.
demi saham akhirat..sebab pahala yang ada pun stok sedu je..
serai pun dah sedu..sejak mak tak de..


Chawanna Na,
thanks for support this project via FB

Hafiz,
Amin..dipermudahkan urusan

Time Traveller said...

Menjadi peringatan bersama.. dalam mengharungi lumrah kehidupan.. Moga akak sentiasa tabah saya doakan :D

Well keep smiling sebab ramai orang yg menghargai senyuman akak tu :D

Anash said...

Time Traveller,

kadang2 kita mudah tercicir dari landasan

harapkan kwn2 sekeliling yang boleh mengingati kita..

Tegur..walaupun nya pahit

OK...tengah senyum nih..kikiki

Ren said...

Wow akak ada gambo singa! Bile amik tuuuuuu? Wowowowow

Anash said...

Ren,

lupa aaa...tu majalah NatGeo
kikiki