Friday, May 16, 2014

TamanNegaraPahang-Mukadimmah


hai semua..lihattt..saya pokok yang tinggi di hutan ini
 Salam sejahtera semua..
dah mendermakah anda?

Entry wa kali ini banyak ke arah semangat...
TAHUN MELAWAT MALAYSIA 2014..
Kali ini dah 2 kali terjah hutan di Pahang
aritu di Perak


merasa naik bot panjang ini...weeeeeeee.....

merasa pijak platform ini....yiihaaa...(tiada pacat)



ikatan tali yang dipercayai ..... juga boleh menanggung beban manusia


berjalan malam...a.k.a. Safari Night Walk...(padahal naik truck je...)



kali ini ahli percutian tidak ramai...kami bertujuh sahaja

nantikan kisah kami yang santai

oh..takkk....kami datang sini bukan untuk memburu binatang

datang ke sini melihat binatang...dan melihat pertemuan antara dua sungai..ie. Sungai Tembeling dan Sungai Tahan


sesungguhnya...wa masih teringat-ingat permandangan sebegini..
sangat segar
sangat cantik
dan
sangat basah kena air sungai


Nantikan kemunculan kisah kami ....yang biasa-biasa aje
*sambil urut kepala lutut yang bengkak*



16 comments:

Dr Singa said...

patutlah sonyap !!

wa rindu sama lu!!!!

Kak Suri said...

Tiba part lutut bengkak yang tak tahan tu. Get well the soonest possible ok

Hafiz Yusof said...

Patut la text2 saya tanya panel di mana..no wonder...

Get well soon kak anash...
any inquiry..please my pleasure to contact me k....hehehehehe (ayat terabur la aku ni..)

Hang Dhamin said...

gamba rama - rama tu saya suka. akak asyik jumpa je rama - rama. saya x nmpk pun. ! gamba saya lebih sikit ok =(

EijA:) said...

bestnyaa...ritu g belum,ni g taman negara plak...jelos2

Time Traveller said...

akhir nya dapat jugak snap gambar rama2 tu kan :D

Bertujuh sahaja??mana yang lain :P hehehee...

Iza Hyun J @ paE said...

Akak.. pic rama2 tu mmg ohsomeeeee..

mrs.smile said...

hi akak!
mesti akak melompat sakan kat sini sebab takde pacat kan..tu sebab lutut sakit hihihi...gurau ye kak :)

get well soon akak! mc sudah habis?

Dinas Aldi said...

Cantiknya tempat tu, terinspirasi nih.

Wa rindu lu, dikkkk!

Chawanna Na said...

waaa cakap sama luuuu..taman negara pahang memang syiokkkkkk...

Anash said...

Dr Singa,
mano plak sonyap..
elok yo bising eh...

miss you back too!!!

Kak suri,
kan? lutut kaki bengkak pun masih gagah berjalan ke Subang parade?
*ops?*
thanks neber!! dan tuan tanah!!

Anash said...

Hafiz Yusof,
tau tak pe...akak nih dah ada kefaktoran umur yang melanda jiwa
(apabende merapu?)
thanks dik layan soklan akak tu

hang Dhamin,
bila fauna mencari akak...gitu la jadinya..akak mudah mencari fauna...(fauna tu apa?)

hahah..gambar HD? ade ker kat dalam Taman Negara Pahang?
(krik..krik...)

Anash said...

EijA,
jangan jeles..akak cuma layan jalan-jalan dalam negara je dik...

huhu


Time Traveller,
hahaha..suka sangat akak nengok rama-rama nih..heheh
iya..kami bertujuh je kali nih..dah orang tuuuu tamau join???
(memoncong kan mulut..huh)

Anash said...

Iza/Pae,

korang nampak tak rama-rama tuh?
tak..kannn????
(riak mode is on)


mrs smile,
pacat tak de tapi mende lain plak yang akak nampak...huhu
tunggu episod seterusnya...

mc dah abis dik... heheh

Anash said...

Kak Dinas,

wa pun lindu sama lu!

jom kita makan cendol sesama...

heheheh



Chawanna Na,
kan.....kan...kan....
rugi la sapa yang pi China aritu...
(jeling HD)

kikiki

Ren said...

Huntungla pegi taman negara tak ajak!!!!