Thursday, October 3, 2013

Pertandingan Bunga Api Putrajaya 2013 dari Dubai

err...
entry kami-kami-kami datang bertandang
ke majlis kenduri kawen
akan disambung selepas 
wa dapat kumpul gambar-gambar vogue kami
*kata sawan kamera,kan?*

nih mood sawan bunga api
baik layan jab

pada 2 Oktober 2013

di ambang waktu Magrib
*bukan nasik ambeng, pintu gerbang atau bulan mengambang iya murid murid*
wa tembak gambo ini tepi Masjid Besi, Putrajaya
Pas solat , kami ke....

sini
cari port lain dari yang haritu
ada orang tuhhh 
menjadi anak murid / anak didik cikgu Abbazeef...
sapa mereka?
tunggu...

terpacaklah sudah
tripod yang diusung
adakah hasilnya membanggakan
nanti ek
NOTA kaki : itu BUKAN kamera wa


ehhh...dah start ker bunga api nih???
apa ke huduh beno?
oooo..lum mula lagiii....hehehe
cubaan menggunakan aplikasi manual ternyata gagal
kerana lu tak bawak tripod
(sorok telinga dalam tudung ketat ketat takut cikgu satu lagi piat telinga wa)


jom tengok sekitar alam kita
apa ada?
London Circus kah?
Eye of London kah?
Henry the Clown kah?
Pussy Cat in the Boat kah?


suasana orang ramai yang mula membanjiri kawasan ini


dah macam ...eh eh..esok tak kije ker masing masing?

selepas kami kami kami kami makan malam 'laksam dari Setiawangsa'
dan diselang seli 'otak otak ikan garing dan sotong kering dari Lumut'
tibalah saat yang dinantikan

10.00 malam ...
bermula la semua tumpu ke langit 
sila layan gambo wa yang semua wa belasah AUTO
*dasar pemalas*








umak aiii...terang nyer!!!
tadi tu semua gambo tak diedit
disebabkan wa nih pemalas
wa cuba la buat penambahbaikan ...
so, nih hasilnya...

err....layan je la

nih pun dah 'tacap'
dan yang akhir nih
wa 'tacap' melampau


melampau kaler nyer!!!!!
padahal....

nih la asal gambo yang tak kena 'tacap'
'tacap'=touch up
(ngada-ngada...abis rosak bahasa ...ok?)

10.25 malam
dimulai renjis renjisan air dan disusuli dengan angin kuat
hujan mulai tunjuk tanda
kami bergegas kemas
lipat tripod, lipat tikar, lipat stokin...ehh..
dan kami melangkah pulang
sambil noleh noleh langit
kot ada lagi ker bunga api...


hoiiiittt...
ada lagi la !!!! tuuu
tapi bukan kat langit
kat semak hutan sana tuh!!!
itu API!!!!

agaknya letupan terakhir bunga api
tersasar ke hutan
ish...tatau la
sebenarnya apa punca terbakar di sana

Kami join jem kete
Masing masing nak balik rumah
al-maklum, esok kan kije

laaa?
ada lagi???
apa nih??
tak aci le..kami dah nak balik haaa..

Begitulah kisah pendek wa pi Putrajaya
tengok pertandingan bunga api
dan kami dapat tahu malam tu jugak
yang pemenangnya adalah dari 
Malaysia!!!!
yeayyyyy
(eh..esok tak declare cuti ker? ala......)
kami=John, Janggel, Hang Dhamin dan wa

nak tengok yang lebih lawa, cantik, kebaboom, 
sila terjah blog derang nih
dan of course
(alo..alo..cikpuanlawa tak hapdet ker belog anda???)
Masing masing mempunyai cara tersendiri 
menyampaikan gambo
mempersembahkan kisah
yang pasti satu aje
derang derang derang nyer gambar sangat sangat cantik

Gamba wa kali ini agak kurang memuaskan 
sebab ..tu la...malas lagi nak belajar betul betul selok belok gambo?

(walaupun ada sorang blogger tu kata jari wa lentik masa hambek gambo...
padahal wa dah kepenatan masa tuh...
faktor usia .....
huk..huk...)
.
.
nanti le ek?
.
.
.

dan wa leh bangga satu je gambo
guna henpon je?
iaitu gambo nih...

malu pulak bila ada yang puji gambo nih cantik.....
errr...
malunyerrrr aiiii ....


ahahahahah
gedik nyer lu!!!

entry kenduri kawen 
coming soon 
so..stay tune

27 comments:

Time Traveller said...
This comment has been removed by the author.
Time Traveller said...

Kak Anash( roti jala RM 3.00 )..
Gambar semua cantik.. tapi kat Kaki Berangan dan Hang Dhamin lagi cantik hehehee..

Ada kebakaran tu?? bukan kak anash yg buat? hehehe.. tu lari cepat2 join jem kat jalan haha.. (gurau2je jgn marah.. nnti kene jual kat NZ :P )

Henry Fox said...

motif si afif ni mintak roti jala kat sini siap sebut harga lg? hahaha sabor jela. akak edit skit gambo tuh! hahaha ;p

Orga said...

cantik je semua gambar-gambar nyer kak, hehe...tapi yang lebih penting, datang juga tengok bunga api tu, kitorang tak sempat...

Ely Hasrul said...

Kak, memang cantek gambo tu, cam kt circus wahhh

Hang Dhamin said...

hahahha namaku diseru disitu...tp gamba ku mana? hahaha... susahkan amik gamba bunga api...pasni kite g amik gamba bunga taik ayam ja senang hahaah

Jari Manis said...

kak anash ambik gambo di balik pokok2 tu cam nk skodeng je heee

Dr Singa said...

lu aahhh!!
wa boleh aje masukkan tangan wa bawah tudung lu dan piat telinga lu
kiri kanan..
hahahaaa!!

auto lagi!!!!!!

kalau wa ada kat situ.. sibb baik wa kat seberang tasik kat sana nuuunn..
wa piat2 time tu jugak!!

kita orang tak berani nak ke sana..
sah nengok bunga api dari dalam kereta kalau ke sana!! sampai putrajaya 9:30 malam.. lupakanlah nak ke sana..
parking je lah mana sempat..

Time Traveller said...

Oh Mr Henry Fox.. tunggu akak anash nyer roti jala tak sampai2 nak buat macam mne hahaha :P

Anash said...

TTB,
BUKAN akak la yg pi bakar semak tuh!!!

iya..gambar derang lagi cantik
iya..akak sedar akak guna kamera apa
iya ker roti jala harga cenggitu?



Henry Fox,
akak malas nak edit
titik

hahaha
ntah motif sangat bagi harga roti jala kat sini adik afif weh!

Anash said...

Orga,
bukan memang dok sekitar putrajaya ker?
nape tak sempat?
tahun depan ada lagi..kot
cantik gambo? hehe tq dik

Ely,
mcm kat sarkis kan?
ada belon belon cenggitu

Anash said...

Hang Dhamin

nape bunga taik ayam?
bunga raya?
err
bunga lestari cinta?
eh..tu orang

akak paste link blog cukup la
hehehe
susah amende? gambo hang dhamin lagi cantik ape


JariManis,
mcm tau tau je yang
akak tengah skodeng
3 hero malaya malam tuh
hahaha
*tak sopan nyer*

Anash said...

DrSinga,
aduiiiiii
sakit la
adeehhh
belah kanan pulak kena piat

hahahahah
tripod tak bawak
pegang kalau manual
mau gambo sangat tidak lawa

tak pe
kita berada di suasana yang sama
berlainan lokasi
kira kita masih bersama
ewah ayat...


TTB,
(tutup pc terus nak pi makan ...tamau nak baca komen seterusnya)....

hahaahah..siap ngadu kat Henry Fox tu?

mrs.smile said...

lah MS terlupa..baru nak pegi bekenal kenalan dengan gadis pemalu ni kat sana malam tu...rugi lah!

gambar last sekali tu mmg cantik mcm ada cerita..cerita apa?? sila reka sendirik hehehe


Anash said...

mrs. smile,

haisey macamana bole lupa?
tak pe
gadis pemalu tuh pun tak kisah
hehe

cerita hikayat hang tuah?

bukannnnnnn....
iya, sila reka sendiri

abbazeef-wanderlust said...

@kak anash
last pic tu i loike sgt2!!! nice! kalo jmpe moment mcm ni lg kan, kalo ade setting silhouette, gune setting tu..pasti cun!kepidap!

Dinas Aldi said...

Uih sampai terbakaq hutan tu apa kes, takut eh.

Cantik la gambaq bunga api tu, auto pun auto lah, janji dapat gak gambaq, hehe..

gadisBunga™ said...

siyes gambo backlight tuh cantik! tak tipu nihhh!!!

Milan Imran said...

wauuuu...antik yer..
akak memang pro laa....
tabik laa...
hihihi.....

Anash said...

Abbazeef,
hui
banyak lagi akak kena belajar weh!!!
slow slow
sebab
akak ko nih selow lener (slow leaner)

heheh
thanks!!!

Anash said...

K Dinas,
ntahnyer sampai terbakar hutan

nasib tak kena kereta ke
bas ke
lori tangki ke
(ok..anash lelebih pulak?)

janji ade gambo munge api
kan?????
*nak tggu versi kak dinas plak*

Anash said...

gB,
iya?
cantik?
isshhh...

*tersipu sipu sambil main gulung gulung hujung tudung dengan jari*

err..
malu plak
hahaah

Anash said...

milan imran,
pro?
prosak gamba ade le

hehehe

baru nak pandai

benak lagi nih

Time Traveller said...

hahahaa... jangan kata bagi harga.. delivery roti jala pun dah ada tau hahahahhaa :P

Alaaa.. sy ckp mcm tu nak bagi semangat lebih kat akak anash dalam menambah kan ilmu mengambil gambar :D

Anash said...

TTB,
heheh
thanks dik bagi semangat suruh belikan roti jala
er
silap
bagi semangat suruh akak pandai bergambo
er
bukan
semangat suruh akak pandai hambek gambo

heheh

Time Traveller said...

ok ok.. semangat sangat dah nie .. terus kan usaha kepada yang lebih baik ... moga baik2 aja kak anash :D

Anash said...

TTB,
heheh
rajin tul adik sorang nih baca komen blog akak

akak nih, semangat.. kejab kejab ada...
kejab kejab suam...
kejab kejab suka...
kejab kejab sejuk

payah tuh

*nah...pi keje pi...
(bagi batang mop suruh mop lantai rumah )*

kikiki