Wednesday, August 24, 2011

Si Penjual Serai

Si penjual serai ini mendapat jemputan berbuka posa
Tidak pernah tiba di sini
Kejakunan kembali terselah






Pantang nampak yang jarang-jarang jumpa dan datang

Wa pasti tangkas menghambek gamba

Kali ini dengan henpon

kenon wa lupa nak bawak




sebelum acara makan bermula

wa wat acara bebas

bebas reccey susunan makanan yang ada
wat senarai menu sendiri....


pemulaan berbuka puasa

penuh dengan tertib dan hemah ala-ala diet yang teratur...

lepas setengah jam kendian...

wa lupa diri

lupa ingatan

..kata buffet...kan?

senak perut tak yah citer laaa...


menuju ke tempat di mana 'kuda' wa ditambat...

nak bayar tiket letak kete pun..rasa senak lagi....

diet??? apa itu diet???

sejenis makanan lautkan itu??



balik pada realiti...

wa cuma penjual serai...

tukar kasut ke selipa jepun...

lebih selesa

lebih nyaman

lebih..kepada tergelincir bila lalu kat tandas yang licin...




permintaan serai semakin banyak

saat-saat minggu terakhir nak abis posa...

ala....leh sempat nak layan nih???


sebahagian hasil tuaian wa tahun ni...

gabunagn hasil dari belakang rumah di Bangi dan di depan rumah nenek di Alor Gajah...




..ubat batuk...

masih takut untuk ditelan..

padan le ko tak sudah-sudah asyik nak batukkk aje...

takut nak telan bukan pasal apa...

takut tertido dengan nyenyak ....

ko ada 2 shif...shif malam wat tender, shif siang tuai serai....

so bila masa ko nak tido?


..bila ada peluang..walaupun 10 menet di depan PC...

letak perut atas lantai...

nikmat tak terperi...


salam hari raya...

lagu raya dah kerap keluar

dan

wa dah dapat sampul duit raya dari maxis...

(sampul aje??? duitnyer???)








4 comments:

Janggel said...

jap....Kenon?

Anash said...

aka...
Canon...(hehe)

fatt said...

kucing ko ke tu? wah style gile dia baring

Anash said...

fatt,
tu kucing housemate...
dia yang bela..tapi kucing nih suka
masuk bilik wa...
memang camtuh style dia tido..stylo kan?