Tuesday, July 26, 2011

Kuching-Episod Suke

Tanggal 17 Julai 2011, wa dan kawan opis telah diarahkan ke Kuching, demi sesuap nasik kami seharian...a.k.a kono poi kojo



Opss... silap tepek gambo....



..haaa...baru betul....



Dapat la merasa makan dalam bekas nih ...sekian lama mendambakan makanan sebegini...(elehhh...orang lain tak de ke heran mana..ko je yang bersungguh2 nau..pe hal??)




Sebab lama dah wa teringin nak naik 'belon' itu...


Selama 12,360 jam wa tak pernah dapat pegang e-tiket kapalterbang yang ada tertera nama wa...
Dan akhirnya ....... wa berjaya melepasi scanner kastam yang tak berbunyi itu di KLIA...





Esoknyer, jangan perasan nak lepak-lepak dok Kuching.....


Lu ada keje....


Ke Betong dari Kuching, melalui jalan darat...


Pergi aje , 4 jam masa perjalanan...









Hambek nih...


nampak jalan tak berlubang, cantik buatannyer...tapi, tahap ke'melantun'an yang tinggi bila kete lalu atas jalan beralun.....


membetulkan urat saraf ,tulang belulang dan kepala otak wa yang sebelum nih berserabut....





nampak macam dekat...


apa le sangat 31km tuh...


padahal..di saat ini wa rasa nak turun kete pastu naik helikopter supaya segera la tiba ke destinasi tersebut.....


...Punya le jauh berjalan, sungai nih jugak ko nak tengok...dah tengok, pakat balik Kuching...




Sempat singgah makan petang (sebab makan tengahari dah terrrmiss tadi...) ...


padan le perut kembung semacam je...


Adoi..jangan termuntah udah le....


sebab nak balik Kuching dari sini kena tahan melantun 4 jam dok dalam kete........





time balik dari Betong, ternampak orang jual deroyan...tak singgah..tapi sempat gak snap gambar... itu je yang wa mampu...(hehe...)






sampai ke malam baru tiba Kuching...
Badan wa dah naik sengal, sesengal kepala wa jua....


Ampun la wa tak mo datang ke site jauh gila babun nih...


Tapi kalau dah kena arah..lu tak leh nak elak, ok???



...dan wa tido tepi Sungai Rejang....


bertemankan permandangan ini....


Subahnallahhhh...I like this picture the very much indeed liking too ....(heheh)

Esok? apa citer menarik wa di sini?

Tungguuuuuuuuuuuuuuuuuu




























4 comments:

IMANSHAH said...

wah batang ai..huhu

~CiK TiNieY~ said...

kat sarawak eh?

kek lapis yg de coklat dalam tu sedap...hehe

Anash said...

imanshah: batang = sungai di swk.
so, batang ai = sungai ai jadinyer..hehe

Anash said...

cik tiniey: tak dinafikan kek lapis yang ada cekelat tuh memang sedap ..yeap, kat swk (jom lagi??hehe)