Tuesday, June 25, 2013

Floria 2013, Putrajaya

Ahad 23 JUN 2013
Wa pegi ke Florida  Floria
Putrajaya
Tengok Jerebu di celah-celah bunga
Jom....

nampak tak? tu ada bangunan...tuhhhh...
(kong..kong...batuk lagi)

Seawal 9.30 pagi wa sampai
(awal ker?)
  
melihat papantanda ini
lihat aje..bacanyer idak...
hehe


orang ramai mulai membanjiri kawasan ini
seolah-olah jerebu bukan penghalang mereka untuk keluar nengok bunga

baca kejab
(tonyoh-tonyoh mata sebab pedih...)



ehh..ehh...macam kenal aje mamat nih?
sapa ???? popular ker???
abaikan lah beliau seketika
mari kita cuci mata dengan bunga... 




Taman Diraja katanya
musykil, perlu ker letak hardscape gading gajah?
karang tercocok mata ...
sapa susah
gajah jugak, kan?
(relevant? mmm..)

ish..jumpa balik mamat tuh...
dia nih sapa???

pokok periuk nasi kera yang bergantungan

bunga heliconia yang mahal


pokok banzai bonzai yang juga mahal

hai semua bunga!!!!!!

terdetik di hati
macam nak lompat baring atas bunga-bunga ini
haiiiiiyahhhhhhh!!!!!!!


pokok bunga yang comeiiii


ish..ada lagi
pesal asyik ikut wa aje nih?
wa ke sini , dia ke sini
wa ke sana, dia ke sana


masuk 'peti sejuk' yang besar
ruangan pameran luar negara
jom ...(lari dari jerebu)..wa masuk di sini

amende ntah jenis bunga (or buah?)
wa dok picit-picit
(jangan ikut perbuatan wa tadi..rosak bunga/buah tuh karang)


ruangan pameran
sana sini ada bunga
sana sini ada orang
dan
sana sini ada kamera


jangan pakai cenggini di waktu jerebu melanda
layu bunga-bunga itu nanti
sekian harap maklum

makan beradap?
kompom..
kalau letak biskut merie atas pinggan nih..pasti rasa cam makan biskut conflake madu
(hai...??? dah rasa nak raya ker?) 

lagi contoh makan beradap?
(meriahnyer bunga!!)


Hotel ShangriLa Putrajaya
...(teringat zaman pembikinan hotel ini)....

nak ikan?
nah hambek nih

sweeeeeeettttt aje warna pelamin
putih
bersih
murni

bunga nih disusun dengan kulit telur ayam / itik
cantik


yea right!!!
dengan keadaan sekarang yang berjerebu
sila cintai alam anda


masterpiece?




begitula isi 'peti sejuk' yang ada di Floria 2013 Putrajaya
Jom kita keluar 
sambil menghidu udara asal


ke gerai jualan
ok...wa tak de mende nak beli
tapi wa lapar
jom kita ke foodcourt


selesa
sejuk (sebab wa pilih tempat sebelah kompang kipas)
dan wa pilih makan nasik ayam
nama nasik ayam- Nasik Ayam Gemas
RM6/bungkus
sedappppp

begitulah kisah wa ke Floria 2013
bertemakan orkid
macam-macam jenis orkid sebenarnya ditunjukan di sini

dan juga tema taman yang dipamerkan
beserta bunga-bunga yang lawa
yang cantik
antara bunga yang menjadi rebutan
seperti....


nih...
tarrrraaa....
eh
eh...


*bosan-baik layan tido*...
ade aku kesah ko nih bunga rebutan orang ???
 

ok..ok...sebenarnya wa pegi Floria dengan John
Beliau gigih datang ke sini, dan wa boleh temankan seketika
kerana selepas Floria, beliau dijemput untuk acara lain
acara VVIP katanya di Pavillion
(untungla beliau..............)
beliau? heheeh..


begitu la kisah wa di Floria
balik rumah
kembali sakit mata melihat alam ini
haze, haze..go away
dont ever come again
huhu

entry zoo akan muncul
selepas wa berjaya kumpulkan semua gambo binatang

untuk versi entry lain tentang Floria ini, sila terjah di SINI

18 comments:

dzuchan said...

akak..I pun p floria, tapi sabtu & sangat awal. taman diraja x boleh masuk lagi ngan bilik air cond tu pun tak leh masuk lagi sebab VVIP belum rasmi. huh..benci

tu je nak cerita haha

CiKPuaNLawA said...

wahhh... dah macam pesta Floria kat beijing jaa gayanya....

ade jumpa kak Dr Singa tak..?!

jarimanis said...

Kak anash,..naper tak pergi mlm..lagi cantik viewnya..pokok ada lampu ICT tapi..gambar kat luar tak cantik kalau ambik waktu mlm kan..

suka tgk gambar kak anash yg ni..beso, jelas dan terang..selalu kecik cinonet jak...

Dinas Aldi said...

Bunga semua cantik2 dik tapi sedih akak tengok jerebu tu..sedih..

Masuk dalam peti es tu lega sat tengok.

Peh tu keluaq balik, nampak jerebu lagi..sedih lagi..

Dr Singa said...

buah hijau yang lu picit-picit tu macam buah letup-letup..

hehehheeee..
semua orang ambik gambar orkid ' yang dagu besar ' tu!!!

wa tak puas ati...
nape laaaa kita tak tersenggol hari tu!!!!

Time Traveller Boy said...

Bunga tapir adalah bunga terbesar di Malaysia hahahaa.. :P

Vam Lautner said...

dalam hati ada taman...ok....

Anash said...

dzuchan,
lahai..iya ker?
mujur akak pergi ahad...
kalau tak..boleh kita berjumpa sabtu tu,kann????


Anash said...

CiKPuaNLawA,

tak pernah ke beijing nengok floria sana..oo iye ker?

tak jumpa DrSinga tapi...
huhu

Anash said...

jarimanis,
malam? tak kot...
tatau la orang lain yang rajin datang siang dan malam.

gambo tuh? feeling model beg...
hehehee
(ps: sbnrnyer nak tarik balik gambo tu sebab tetiba rasa segan..boleh?)

Anash said...

Kak Dinas,
sakit mata sebab permandangan yang kelabu
harap jerebu nih tak lama
kan?
mujur gambo bunga terang...
hehe
(kalau akak ada kat sini..kompom lagi banyak bunga akan akak 'tembak'..)

Anash said...

DrSInga,
betul la
kenapa dan why
kita dah dekat
tapi masih kejauhan
(ewahhh)

pokok letup? (nasib baik tak meletup)

Anash said...

TTB,
nih belajar mana plak ada bunga tapir?
(selak buku anatomi bunga dan pokok)...

Anash said...

Vam,
sysss..
dendiam aaaa...
hahhahaa

Daddy Ziyyad said...

Cop, ada tenuk ke kat Floria 2013?
Wakakakaka....

Saya gi jugak, tapi gi malam aje...tak tgk bunga...tgk bunga lain....bunga api :)

Kak Suri said...

Na...ko batuk bunyi kong..kong..tu mesti campur dengan sakit kerongkong. Lain benar bunyinya...makan cendol Papparich cepat baik agaknya tak..

Anash said...

Daddy Ziyyad,
tak de tenuk kat putrajaya
tuh selingan je
hehe

salam komen!!!
(suspen nih...org terre tembak gambo datang mengomen di sini..heheheheh)

Anash said...

Kak Suri
tu memang ubat mujarab utk batuk kong kong aku, kan?
hahaha
bila lagi nak mengcendol?
heheheeh