Tuesday, December 22, 2015

Konvo Di PICC Putrajaya

Assalamualaikum semua
hai hai bersiaran sekali lagi
di?
Gimme a P
Gimme a U
Gimme a T
Gimme a R
Gimme an A
Gimme gimme a magiemee
*mula dah melalut-tolak tepi pompomgirl tadi*

12 Disember 2015
wa ke UNITAR
opsss..bukan wa ke UNITAR


 wa pi tengok konvo day anak buah wa
secara tak langsung
wa buat photoshoot
(Sila abaikan kete tu berabuk tak basuh bagaikan berabad lamanya..) 
Anak buah wa ambik Dip Early Children Education
boleh bukak taska
sapa nak ambik dia kije jaga budak?
angkat tangan cepat...mak saudara nih nak kira keuntungan ....

Disebabkan batch beliau berkonvo adalah sebelah petang, maka, jom pi bergamba di ...
Astaka Morroco, Taman Botani
Pertama kali wa sampai disini


 kejab-kejab wa laga pipi dengan dinding ini
demi nak ambik gambo angle pelik

 pastu dok bersimpuh ayu ambik gambo
selepas susun bear-bear beruang kutub nih tepi tiang...

guna henpon
iyaaa
HENPON JEEEEE....
Rupa-rupanya kalau nak bergamba di sini guna DSLR, sila isi borang kat ruang masuk Taman Botani...
Wa malas
maka, wa guna la henpon dan kompak kamera

kan..henpon je tu
yang ini pulak..kunun-kunun nak buat cam efek orang kawen
ala
yang ada tu ambik gambo kapel kawen guna lopak
gambar jadi cantik pas 'touch-up' sana sini kasi edit..
nih?...kurang pencahayaan..sebab?

yang tukang ambik gamba terlebih dapat cahaya
arghhh..dok simpuh atas lantai panas..melecur punggung...
ok..gambar tak cun ...
next..
kita pi tempat lain la
babai Astaga Astaka Morroco
 terasa cam nak basuh muka dengan air kolam ini
dah
jom kita ke.......

 Dataran Putrajaya
langit biru, awan putih
nih adalah posiss si tukang ambik gambar yang pemalas
boleh duduk dalam longkang, sandar kat pintu kereta ...pastu ...dok arah-arah sana sini

 tu abang sulung wa
bersama anak tunggal beliau

datang pulak 'choreographer' amatur
ie my adik
suruh kepak sana sini
sebab anak buah wa asyik berdiri kejung macam patung cendana dari tadi...
cian..kena buli akhirnya

next lokasi...

depan Bangunan Perbadanan Putrajaya
bersama sepupu pulak
lompat!!!!! ...
mmmm...tu la kije Gen Y ...

 seramai ini yang hadir untuk bergambar
ok semua pandang kamera...
pastu..
free style...
 Free Style la sangat??

seorang pak saudara yang lalu tak mo masuk dalam gambar...
berlakun kunun-kunun buat 'photoboom'
best jugak ambik gambar bawah pokok camnih
teduh wehhhh

 again..lompat lagi?
dah macam Mary Poppin pulak wa nengok

 macam cun je ambik gambar kat sini?
dah
dah
tepi
tepi
mak teh pun nak jugak....

terasa cam ...err...nak sambung belajar la ...

 penggunaan henpon lebih ketara berbanding kamera

Selesai bergambar , kami ke PICC

 ramainya manusia

 harga bunga kat sini melambung-lambung
sampaikan tak tercapai akal pikiran nak beli memahal
tapi..konvo bukan hari-hari,kan?
sepanjang ke PICC ada sahaja jualan bunga jambangan dijual oleh perseorangan ...
tertakluk kepada kita, nak beli bentuk acaner..
wa? bunga tu wa buat gubah sendiri...
apasal? tak caya eh? 
mak ayah boleh masuk dalam dewan
wa dan adik wa lepak sini je lah
 sambil tengok kawasan

 sambil ambik gambar sana sini

 oh ok...
nak hampir tiba waktu anak saudara dapat skroll diploma.
ok..adjust kamera...
ok..adjust kedudukan..
tunggu...


haisey....
masa nih laaa tetiba ramai orang lalu lalang depan skrin nih!!!!!!!!!
masa nih jugak laaa wa tetiba kenan 'pakinson'
ala...
ala....
ala....

pikir balik..mujur wa dah ambik gambar beliau di Taman Botani ..puas posing kat Dataran Putrajaya...

jom masuk dewan jom


 oooo macam nih
oooo..dah lapar
oooo..jom kita pi Ayer @ 8, makan malam


itulah kami, keluarga yang kecil
selesai sudah hari graduasi anak buah wa yang sulung ini
tetiba wa terasa tua
adeh

 inilah bunga yang wa gubah, hasil beli kat Nilai 3...
rumah wa sempadan Selangor / Negeri Sembilan, maka 10 minit je dah sampai kedai bunga
  
 dan juga props tambahan diusung sana sini

 dan krew ambik gambar.
*Krew? hamboi?*
 semoga anak buah wa berpuas hati dengan hasil gambo ini
hahah
oit..penat jugak berphotog ...

wa semut kecil
ambik gambar pun sebab sesaja suka

 sebab wa taraf amatur
janji nampak moment cun, wa abadikan dalam gambo

baru tau acaner guna panorama dalam henpon
hahahahaah
darat!

itu je kisah wa bercuti di Putrajaya
berkonvo sambil bercuti
Sekurang-kurangnya ada dapat idea nak ambik gambar kat mana di Putrajaya,kan?

next kisah
err...errr...
(selak buku 'throwback entry')...
lagi 10 hari lagi abis 2015???
oh..entry penggulungan 2015 kena buat jugak...
(terus gagah draft entry baru) 

10 comments:

Dr Singa said...

mak teh mak tehhhhh ...

nak booking satu sessi fotografi buleh?


apa?? dah kena ada surat kalau nak masuk bawak kamera kat dalam tu??!!

shah_rule said...

nanti grad bole mintak akak jadi photographer..
hehehe

Anash said...

Dr Singa,
book? bila ?
downpayment 50% tau
hahaah

yeap..klu kamera kompak x perlu isi borang
huhu

Anash said...

Shah Rule,
grad kat UK ..ok akak bole ikut jadi photographer
kalau dalam negara....
err, malas la..
*tiup hujung kuku*

takky said...

pergh, boleh bukak kedai gamba len kali bila ada konvo dekat mana2 u...
siyes gamba cantik

Ren said...

Ye ke kena register dslr nak amik gambo situ? aritu saya takde pun kena register. hehehe

Anash said...

takky,
amatur je dik
mana mampu bukak kedai gamba
hehe

Anash said...

Ren,
ntah
nampak derang ada tampal kertas baru kat pondok pengawal
pastu
budak kat pondok tu pun tegur..kata kena isi borang klu bwk DSLR
kamera kompak / hp tak perlu register

Tenun Ikat Indonesia said...

cantik sangat fotonya, mampir juga ke warung kita ya sablon gelas plastik di bekasi

Anash said...

tenun ikat indonesia,

Terima kasih kerana datang menjenguk sini