Wednesday, March 19, 2014

PRAYforMH370 and Others

Assalamualaikum...
entry sempoi yang pendek
sedar tak...
kita sedang diuji
dengan kurangnya sumber air
*tu gambar Empangan sebelah Bukit Tabur-dikala sumber air yang mencukupi*
kita mula keluh kesah
menyalahkan pihak lain sana sini

diuji lagi
dengan hilangnya langit biru
timbulnya jerebu
selama beberapa hari
dan beberapa minggu
sedar lagikah kita?

negara kita diuji
kali ini lagi besar
kehilangan MH370
pelbagai andaian / spekulasi / teori
diasak sana sini
  

telah pun masuk lebih dari 7 hari
kehilangan nyata mengundang misteri



"setiap orang, ujiannya berbeza...tapi matlamatnya tetap sama...
iaitu...Allah ingin hambanya dekat dan hampir dengannya"

maka..sila lah..bermuhasabah diri masing-masing
"pabila hati mengingati mati..nescaya mulut tidak bisa mencaci"

bersatulah kita semua
cukup-cukuplah berbalah
sudah-sudahlah bergurau senda
wa rasa letih / sedih / berdebar
setiap kali PC (Press Conference) ke udara


pulanglah MH 370
kami semua merinduimu

14 comments:

dzuchan said...

salam kak coco

saya rasa disebalik musibah, ada hikmah
contohnya kan, haritu saya kat kedai then hujan lebat, hampir semua orang dlm kedai tu ckp "Alhamdulillah". Sebelum ni, hujan ni kita rasa biasa2 je kan.

peristiwa MH370 pulak membuatkan Negara dilimpahi doa dari setiap sudut kan...

saya amat berharap mereka selamat dan dijumpai segera

(Panjang komen) hihii

Dr Singa said...

awak panjat sampai atas Bukit Tabur!!!??

salut!

Aminnnn
[ banyak doa dalam entri ini..]

Jari Manis said...

Kak Anash..betul tu..kalau tak ada kejaian seperti ini masing2 masih leka dengan keseronokan dunia dan sudah tersimpang jauh tujuan asal kehidupan di atas dunia..mari kita kita kembali kepadanya...peringatan utk diri sendiri jugak..

Ye marilah kita sama2 berdoa utk kesejahteraan semua. Sabar menanti berita terkini

Ren said...

Teringin nak makan pulut mangga.

Pinjam Kapak?

Kbai.

Anash said...

dzuchan,
tak pe nak komen panjang2 pun bole. tak marah .

sekarang kita baru sedar yang nikmat Allah bagi banyak...cuma kita je yang lupa..dan lalai

betul tak?

DrSinga,
ha a tahun 2010 kot panjat bukit tabur.
masa tu ok je tak perlu ada permit
(+ mengah naik weh!!! tobat dah)

amin -for safe of MH370

Anash said...

Jari Manis,

manusia mudah lupa
itulah yang sebenarnya
jadi, kita nih kena saling ingat mengingati antara satu sama lain.

Islam itu mudah
Islam itu sempurna


Ren/Janggel,

jom pi krabi makan pulut mangga lagi..eh..hadyai..silap

kapak? nak wat pe?

Hafiz Yusof said...

singgah kejap jer..

Berat mata memandang..berat lagi bahu yang memikulnya...

kbai...

Time Traveller said...

Setiap apa yang terjadi ada himah nyer.. apa pun amik iktibar dari hikmah itu lebih penting..

Gambar Bukit Tabur? original dari akak? ( Hebattt nyer naik tabur :P )

Pape pun pray MH 370 will never end until we find them .. :D

Cetusan Mama Rayyan said...

Pray for MH 370.amin..

Dinas Aldi said...

Semoga kita semua tabah menghadapi dugaan & semakin dekat denganNya serta teruskan berdoa untuk MH370.

Anash said...

hafiz,
kejab je singgah?
sibuk nyer...

kbai


Time Traveller,

semoga dijumpai ...jgn hilang secara misteri...

iya..original taken from Bukit Tabur ..tak caya eh ??? pi tgk entry..tahun...err...
lupa

Anash said...

Cetusan mama ryyan,
amin jugak

Kak Dinas,
setiap kejadian ada hikmahnya
maka
dekatkan lah diri denganNya

Time Traveller said...

Ok ok dah tengok entry berkenaan bukit tabur tu :P
Memang amat dipercayai sungguh ( respect abis nie hahhaaaa.. )

Anash said...

Time Traveller,
huii..gigihnya pi korek entry lama akak

hahahaahahahahaha

sila respek kat akak tau!!!
*sambil buat eksersais lite-lite*

hehe