Tuesday, March 4, 2014

Cuti Hujung Minggu yang Sempoi

Assalamualaikum
lama jugak tak jenguk sini.
Kekangan masa..kekacauan jiwa dan keriuhan kicauan burung megastua  kesibukan diri
wa terabai pulak blog nih

meh nak citer..
aritu wa pi bercuti
ke Kashmir
 yeayyyy....


banyak la ko punya Kashmir?

bilik untuk satu malam je
ok
wa bercuti di Kuala Lumpur....
amacam? 
*kedengaran bunyi derapan kaki lipas lalu lalang bawah katil berulang kali*
iye la....dah itu yang wa mampu 
nak pi jejauh bercuti...
buat setakat nih
tak de nampak pun perancangan...
huhu


mengambil setengah hari cuti Jumaat aritu
wa pun bergegas ke Jalan Ampang
(tanpa guna aplikasi wase)
terre...kan?


check-in kul 3.30 petang
wa tinjau bilik
wa jengok dari tingkap bilik
ok
view KL tower
layannn


dah nak malam....
kita tengok plak atas jalan raya
acaner rupa Jumaat Petang waktu pejabat abis beroperasi


jam 4.00 petang 

jam 5.00 petang-ok ..dah mula banyak deretan kereta

jam 10.00 malam - malas la wa nak bersidai di tingkap tiap2 jam rakam pergerakan kereta...
  

dah malam
ayuh jom tido
*tepuk2 bantal..gulungkan badan dengan selimut..sambil mata terkebil-kebil tengok TLC...almaklum..rumah tak de astro...*

esok...wa jalan-jalan di Jalan Ampang
fefeeling macam pelancong asing
usung kamera dan henpon
dan juga usung duit rm5 kalau2 nak beli roti ker..
*dok hotel tadi..package tak termasuk sarapan-pasrah*


lengang wehhh!!! Jalan Ampang nih...

tujuan wa akhirnya sampai ke sini
hui..berdebo pulak rasanya 


awal pagi. parkir kereta yang kosong


pintu masuk

bagi salam pada penghuni di sini
sambil mata melilau membaca tulisan batu nesan yang ada
sangat sunyi
padahal nih tengah KL...
sebab awal pagi kot???
sunyi le...

wa ikut arahan wasap dari DrSinga
mencari sesuatu
di sini
tak sampai 30 langkah dari tempat rehat yang disebutkan
wa dah nampak pokok mangga itu 
dan....   

akhirnya..di depan mata wa
sempat wa sedekahkan Al-Fatihah kepada beliau.
wa mencari pasangannya...
aishh..mana nih?
tak jumpa pulak 

 wa pakai snap je gambo
sebab dah termalu-malu dengan pakcik sapu sampah
yang dari tadi dok tertengok-tengok wa yang terpisat-pisat kalut di pusara TanSri P.Ramlee


bila wa tengok balik gambo nih
laaa...pusara Saloma kat situ rupanya...
yang belah kanan tu Allahyarham A.R. Tompel

sesungguhnya..mati itu pasti
sesungguhnya..tinggi langit didongak..jangan lupa pada bumi yang dipijak
sesungguhnya...wa tetiba teringatkan arwah mak wa
ok
jom balik hotel


kat mana tanah perkuburan ini terletak?
nih..sebelah Hotel Maya

wa balik ke hotel...sambil melihat sekeliling

nampak mat salleh berjogging

sekumpulan pekerja membeli sarapan sebelum memulakan rutin harian mereka 

pekerja warga asing yang bertugas

mereka yang berkerja di tapak binaan

rehat...seketika...
mana nih?
tuuu...wa skodeng dari bilik hotel


ritz calton's hotel in construction

tinjau bawah..sekumpulan anggota polis trafik...
*tetiba teringat kes polis maut di Kelang*-Al-Fatihah

iya...
wa bercuti di KL...bukan di Tokyo..mahupun di Paris
*itu kotak sabun mandi*


dapat melihat menara KL dari tingkap hotel pun jadilahh....


sebenarnya wa sedang mengalami kekacauan jiwa
terasa diri ini dipahat di dinding
tak leh bergerak..
*ok..nih ko merapu apa plak?*


mujur ada kawan-kawan yang sanggup 
dengar dan memberi pendapat
tentang rintihan wa
yang wa rasa...
lepas satu..
satu dugaan menimpa kat wa...


i just love my dear friendssss...


even some of them are in different thought...
but still
we are friends...right?

dalam kehidupan
yang sebenarnya
kita diberi pilihan
pandai-pandailah kita pilih
yang terbaik buat diri kita
*tunjuk jari pada wa*


sipping your favorite coffee while wearing your 'baju kelawar' attire looking at KL Tower
is one of my own-sweet-time ever


 
oh yes...
with a complimentary  1 kilo of chocolate cake from the hotel...
well.... there goes another getaway-me-time in year 2014
and keep on humming this song in my head..
"looking back on the things I've done..I was trying to be someone..."
(nampak sangat suka dengan BackStreetBoy..)
heheh

jam 12.00 tengahari..wa pun check-out
dan terus menuju ke Ampang
menemui sesorang yang telah menang award 
*nice meeting you dik! and hope your mom is getting better*

wa akhiri hujung minggu kali ini
dengan berjumpa 
ramai kawan-kawan
tapi pada waktu yang berlainan
iya
wa tidak keseorangan rupanya
*group hugs*


next entry kisah gajah
kiki
lambat tul wa nak deraf kisah gajah nih
tunggu eh...

20 comments:

John | Kaki Berangan said...

hi akak anashhh! lambat dari jauhhh je nih. stay healhty k... xoxo

John | Kaki Berangan said...

hi akak anashhh! lambat dari jauhhh je nih. stay healhty k... xoxo

Time Traveller said...

Bilik punyer chantek macam tu dengar lipas merayau2 juga ker? huhuuu..

Rajin benor duduk berjam2 tepi tingkap amik gambar kereta tu :P

Btw thanks datang ziarah.. alhamdulillah mak dah kuar :D

mrs.smile said...

Kak anash stay strong....tepuk tepuk bahu
Bila pulak nak jumpa saya??? tapi saya tak menang award mcm blogger TT huhu hehehe

Dr Singa said...

kaki wa pendek..
30 langkah..
kaki lu panjang sikit..

pakcik tu ok.. tanya je..
dia hari tu tanya kita ..
'dari majalah apa ? ' hehehhee..

5 inggit.. boleh beli nasik lemak ' makcik kubur' kat pintu get kubur tu.. sedap..

rugi.. rugi..
kalau wa ada .. boleh zoom lu dari ofis wa..wa boleh bagi tabung bank simpanan!! hahhahaaa..

waze

syieda said...

Akak..saya dr dulu memang teringin nak ke pusara p ramlee. Entry akak ni buatkan saya nak bercuti kat kl la juga. Hehehe

Anash said...

John,

Thanks !!!
(lambai dari jauh jugakkkk!!!)

*nampak ker?*

Anash said...

Time Traveller,

ada kot lipas...agak laa
haha
macam tengok tv screen besar je bila tengok tingkap bilik

Alhamdullilah mak dah sihat...

Anash said...

mrs smile,
*tepuk bahu balik*
thanks dik sapa dalam tweet
ingatkan sapa tadi

kiki
nak jumpa tak perlu menang award
janji menang hati akak

eceh

Anash said...

DrSinga,
nanti kita ukur kaki
hehe
pakcik tu tak tegur tapi heran nengok tercangakcangak..

tak de plak nasik lemak jual tepi tu

nak tabung bank simpanan nasional sekali dengan isi!!!!

jodoh pasti bersatu...afgan..*tetiba?*

Anash said...

syieda,
sila la datang ke sini
heheeh
dekat je kot...KL, kan?

Hafiz Yusof said...

Friend become friendster...

Jari Manis said...

Ohhhh kak anash jumpa tt boy rupanya bila kita dpt berjumpa gak ni :-) tp jm ni pemalu karang nanti ko tgk aku aku tgk ko x de suara :-)

Anash said...

Hafiz,
friendship forever!!!!!


jari Manis,
akak pi melawat mak tt boy.
sambil jumpa tt boy.

Insyallah pasti satu hari kan bertemu

kalau pemalu sangat..takkan la boleh berjalan sana sini,kannn???
hehe

Jay said...

Nak jumpa kak coco gak...😊

Jay said...

Nak jumpa kak coco gak...😊

syieda said...

Kak meh kita berjumpa2. Tapi saya ni femalu..hiks

Anash said...

Jay,
nak jumpa????
mana?
kat mana? di mana? bilaa???
(kibas alas kaki kereta)



Syieda,
akak pun pemalu...
ok laa...
kita sama-sama malu
terus tak bercakap..nak??
kikiki

Ren said...

Huntungla retisss, ramai yg nak kawinnn,.... eh kawannnnn
Huntungla dok hotel mewah org sponsor......

kbai

Anash said...

Ren,
haip!!!!!

mana plak retis weh!!!

sapa plak sponsor?

cis cis

kbai