Tuesday, September 7, 2010

Raya wehhh..nak raya...

Bukan senang perusahaan serai nih..
dengan tangan kotor..
dengan sakit bahu...
dengan sengal sendi dan urat...
dengan kaki berkurap sebab dok mengaru kena miang serai..(gatall wehhh...)
dengan jerawat kat muka (err.. nih tak de kena mengena dgn serai ..)
hasilnya amat la tidak bebaloi...


ditambahkan pula jumpa haiwan macam nih..bahaya tau...

..Gary si Spongebob's cat...
tak bahaya??? sapa kata tak bahaya???


nampak nih?? hasil gigitan siput...
bayangkan kalau nih adalah cek bernilai RM 16,000?
or cek bernilai RM16,000,000???
sempoi je kena makan dengan siput...
nasib baik nih cuma surat dari bank untuk kredit kad..
....melalut la plak...


haa.... yang nih tak bahaya kalau terjumpa berlingkar di rumpun serai kalau dibandingkan dengan siput tadi...


..sebab bebudak pun tak takut...
heheh
dah terbalik plak...
giler ape kata ular tak bahaya...
ceh...

..gitula serba sedikit cabaran para petani sebenarnya..tuh baru kecik je risiko jumpa binatang...belum bab penangan mother nature macam kena tsunami, terbakar, banjir...
beringatlah...hidup pun bukan kekal di donia fana nih....
rezeki Allah yang bagi, kita usaha dan kita mencari....

pe pe pun... balik raya nanti para pemandu sume ...
kena berhati-hati memandu.....


karang terbabas...macam nih...
mana nak cari kete..nak cari selipa, nak cari jari untuk picit hp, nak cari kepala, nak cari nyawa...


..pastu jem sepanjang jalan....


Akhir kata, dengan bangganya wa nak ucapkan "Selamat Beraya di mana jua anda berada"...
dan gambar terakhir..gambar family-in-law wa masa pagi raya 1417H (20 tahun dahulu).....

wa tak mo ambek gambar sama sebab malu nak pakai baju gaun di pagi raya...
heheheheeeee......
layan je la....











2 comments:

masMZ said...

Anash, selamat hari raya... Maaf zahir batin....

Nak serai nak masak rendang raya... Hehehe... Hanya kerana cinta ku melangkah jauhhhhhh... uuhhhhh

Anash said...

mass...
selamat hari raya to you too...
maaf zahir batin jua
...
nak serai? ala..kata kat kampung dah ada...kan?
huiii..lagu...dalam maksudnya tuhh