Monday, October 15, 2018

Nepal : Awal Kesah Pre-Travel

Assalamualaikum.
Pembuka  bicara
(berdebar nih nak update..sebab dah 3 kali draft tetiba bole hilang draft tu walaupun dah 'saved'...)

Bismillah...
.
.
Blank dah hahhaah...ok ok kita mulakan ...

*********************************
"Assalamualaikum kak...nak pi Nepal tak?"
"haaa?"
"pi Nepal..NEPAL..nak tak?"
"err..bukan ke A*** nak pi hiking sana? "
"haa..pas saya balik hiking, ada masa lagi ronda Kathmandu. Jom la..sementara saya  ada di sana. Akak pun tak pernah sampai Nepal,kan?"
.
.
rasa-rasa, bila ada orang sudi melayan ko?
.
"ok ..jom..tapi bole tak tolong belikan tiket pi balik?  akak bank in kan duitnya "
(see..punya la ngada kan? itu pun tak reti beli tiket Online)
.
sesungguhnya ..bertabahlah sapa yang kenal diri ini
hahahahha

"ok kak..saya belikan."

**************************
Kisah ini berlaku 1-2 bulan sebelum wa berangkat ke negara Banjaran Titiwangsa Himalaya.
Manakala 'teamtravel' wa bergerak untuk hiking seminngu awal sebelum wa ke sana.

Perfect plan pada mulanya.

Tiket flight : DONE
Insuran : DONE
Visa : ok buat di sana (VOA) Visa On arrival.
Pasport : err..perlu renew. tak pe sempat lagi.. 

Akan tetapi
ko pandai merancang
Allah Maha Mengetahui




wa kena chicken chop.
eh chop chop
chiken pox
hambek ko...usia 40an kena demam campak?
Mau tercampak sume plan





sapa ada pengalaman kena demam campak tau kot sengsara kena kuarantin.
Mujur adik cuti bulan Disember, maka dia datang untuk 'hangkut' akaknya yang dah terkulai
demam sendi bagai nih..balik dari Kuala Terengganu ke KL.

Iyela
wa kat Kuala Terengganu, sapa pulak nak nengok wa, jaga makan wa....hahahhaha
memang demam nih mencampak semua kekuatan wa...
huhu..

Apa kesah seterusnya?
dapatkah wa pi Nepal saat-saat terakhir ?
(sambil garu kudis ....)
tunggu kesah seterusnya
ahahhaahahahah
bersabarlah ..kesah Nepal nih akan jadi bersiri ...
(actually wa masih risau..nih tengah taip panjang-panjang..hilang balik draft wa...)



tunggu episod seterusnya.
janji
episod seterusnya takkan lama peram....

8 comments:

den dyen said...

okey kita tunggu, ;)

elly nadyra said...

dah ada gambar kat sana, confirm la dapat pi kan.....
ujian betul kan utk akak, yang akhirnya alhamdulillah....
parut dah abis blom ilang hahahhaa

Nina Garcia said...

hahahah kak anash...

cerita la panjang sikit..

baru nak rasa suspend baca cerita tetiba dah abis..

macam drama tv3 lak.

tgk layan tetiba ada iklan panjang...hahahhaa

Hayati Ghazali said...

harap tak lama terperam sampai raya tahun 2019 ek...kekekeke

Anash said...

den dyen,

terima kasih atas kesungguhan menunggu
sangat terharu
hehe

Anash said...

elly,
memang sah sampai dengan parutan muka yg comel
wakakak
sekarang tak de kot sebab diseliputi oleh parut jerawat

seliputi? apa-apa lahhh

Anash said...

nina garcia,

commercial break sekejab je...
dah up satu lagi kesah
heheh
semoga terhibur

Anash said...

hayati ghazali,

lama sangat tu
(padahal..pernah buat tahun tahun sudah..peramlama )

hahahaha

enjoy the next siri