Tuesday, June 1, 2010

Sket Je Beli Barang

Mula2 meh cari tempat di mana aktiviti tinjau, jalan, tengok, belek, pikir, tanya, jalan lagi... belek plak, tanya lagik...tawar sambil sengeh, beli, hulur duit, bawak harta pembelian, cari lagi, jalan ke kedai lain, belek2, tak berkenan, jalan lagi cari makanan plak...dah kenyang, misi pencarian disambung balik, cek duit baki ade lagi ke..ooo..ade...pegi kedai lain plak...sambil usung ke sana sini beg plastik itam dan merah...

...letih tolak ke tepi...tak hengat masa berlalu...ish..gagah jugak wa masa tuh eh???

konsep 'touch n go' paling kerap digunakan...
beli nih sket...
dan ini juga....
lalu...nak menampak kan kadar memborong barang...wa akhirnya tumpas dengan membeli comforter nih dgn harga 35 hengget...angkut balik ke Bangi...
Sekurang-kurangnyer bila member opis tanya ..."Ko beli hape kat Padang Besar?"
"Ala..aku beli bola je..."
"huh??"
baik tak yah tanya,kan? buat sakit ati je
hehe....
PS: Pastuh, demam ala2 Saturday Night Fever gitu...
ape tak ..demam malam Sabtu...kan betul translationnyer??
nasib baik ade lagi baki pil demam tempohari...
serius..wa nak ke pagar rumah pun kantoi....
apa tah lagi nak kuar ke klinik luar dari pagar rumah....
nih kalau meninggal...mau 3 hari baru jiran tetangga tau ...iyela..ko bukan 'friendly neighbour' pun... hek..
Sekarang, Alhamdullilah...wa dah beransur sihat... terus beriadah lap kete, cantas pokok depan rumah dan kuar gi beli sarapan(lapar beb..)...
tetiba leh jadi super woman???

3 comments:

cik bella said...

best kan jln2=)

Harnie Sha Fardly said...

nak gajus

Anash said...

cik bella : betul...salah satu hobi gak nih..
shah : meh aaa dtg tempat..asyik dok CP tower je..